20 شرکت پرجمعیت بورسی و فرابورسی معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت سپرده گذاری مرکزی اسامی  پرجمعیت ترین شرکت های بورسی و فرابورسی را در پایان شهریور سال ۹۶ معرفی کرد.

سرمایه گذاری توسعه صنعتی با 239 هزار و 776 سهامدار در پایان شهریور 96 در صدر بزرگترین شرکت های بورسی از نظر تعداد سهامدار ایستاد و ایران خودرو با 144 هزار و 176 سهامدار و توسعه معادن روی با 123 هزار و474 سهامدار در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین شرکت های سرمایه گذاری نور کوثر ایرانیان، سرمایه گذاری صنعت نفت، سایپا ، شرکت داده گستر عصر نوین، بانک انصار، توسعه صنایع بهشهر و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در مکان های سوم تا دهم بزرگترین شرکت های بورسی از نظر تعداد سهامدار هستند.

موسسه اعتباری کوثر مرکزی با 483 هزار و 543 سهامدار در صدر بزرگترین شرکت های فرابورسی از نظر تعداد سهامدار قرار دارد و بانک سرمایه با 302هزار و 792 سهامدار و بانک دی با 181 هزار و 58 سهامدار در رده های بعدی قرار گرفتند.

بانک مهر اقتصاد، بانک قوامین، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه گذاری کشاورزی ایران ، بانک حکمت ایرانیان، صنایع پتروشیمی زنجان و پتروشیمی گلستان نیز در مکان های سوم تا دهم فهرست برترین شرکت های فرابورسی از لحاظ تعداد سهامدار ایستادند که این تعداد سهامدار بورسی و فرابورسی بدون در نظر گرفتن سهام وثیقه گروهی (کارکنان) است.

انتهای پیام