دادگاه مرتضوی بدون حضور وی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا،مجتبی نظری گفت: دادگاه به دلیل بیماری سعید مرتضوی بدون حضور وی برگزار شد چون وکیل اعلام کرده که مرتضوی قادر به حرکت نیست. همچنین وکیل وی گواهی پزشکی به دادگاه ارائه داد و از مرتضوی دفاع کرد.

وی ادامه داد: مرتضوی درباره تحصیل مال نامشروع و تصدی غیرقانونی با حکم دادگاه بدوی، به حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شده بود که سال گذشته با اعتراض، پرونده به دیوان‌عالی ارسال شد و در نهایت با نظر دیوان به شعبه ٢٢ دادگاه تجدیدنظر برای بررسی ارسال شد.

این وکیل افزود: بخش دیگری از پرونده مرتضوی که مربوط به تصرف غیرقانونی و اهمال در انجام وظیفه بود، با اعتراض به شعبه ٦٨ دادگاه تجدیدنظر استان ارجاع داده شد که همچنان در حال بررسی است. در این جلسه هم بحث تصدی غیرقانونی مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی بررسی شد و احتمال داده می‌شود که ختم رسیدگی این پرونده را اعلام کنند.

نظری با بیان اینکه فعالیت مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی غیرقانونی بوده، گفت: نمی‌خواستیم این فرد چنین سمتی در سازمان تأمین اجتماعی داشته باشد چون طبق قانون واجد شرایط نبوده و تمام پولی که به‌عنوان حقوق و مزایا دریافت کرده، غیرمشروع است. قرار است دادگاه رسیدگی به اتهام مرتضوی درباره پرونده کهریزک امروز برگزار شود.

انتهای پیام