توضیح درباره رویداد عجیب در عرضه اولیه و تداوم سکوت مدیر سامانه معاملات

یک مقام مسئول در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در مورد رویداد عجیب و سئوال برانگیزی که دیروز با تخصیص 30 هزار سهم آسیا سیر ارس به 3 کد و 8 هزار و 33 سهم به یک کد دیگر رخ داد، اظهار داشت : این موضوع برای مدیران فرابورس هم عجیب بود و تاکنون چنین موردی رخ نداه بود. چرا که در سامانه معاملات همان حداکثر سهمیه اعلامی لحاظ و بسته شد و امکان نداشت کسی بتواند بیش از سهمیه خریداری کند.

وی ادامه داد: در این رابطه ، همان دیروز تخصیص های 4 کد نادرست، اصلاح شد و به همه متقاضیان خرید سهام این شرکت همان سهمیه 623 و 633 سهمی تعلق گرفت اما موضوع از مدیریت فناوری بورس تهران پیگیری شد.

وی با بیان اینکه سازمان بورس هم پیگیری این مورد شده به بورس پرس گفت: از قرار معلوم این رویداد عجیب ناشی از "باگ" بوده و قرار است مدیریت فناوری بورس تهران به عنوان مسئول سامانه معاملات در این باره توضیح دهد.

براساس این گزارش، رویداد عجیب دیروز ، دومین مورد سئوال برانگیز در عرضه های اولیه شرکت های بود که بعد از خرید 800 هزار سهم های "وب" در روز بعد از عرضه اولیه (23 شهریور) رخ داده است.

این درحالی است که شرکت مدیریت فناوری بورس تهران که در زمینه اطلاع رسانی و شفاف سازی بسیار ضعیف و کند عمل کرده و می کند و مدیران آن حاضر به ارایه توضیحات به رسانه ها و فعالان نیستند ، تاکنون در مورد چند و چون خرید 800 هزار سهم "های وب" توضیحی نداده اند و به دلیل بسته بودن درهای ارتباطی ، معلوم نیست چه برنامه ایی خواهند داشت .

انتهای پیام