تفاهمنامه همکاری میان بورس کالا و دانشگاه علامه طباطبایی به امضا رسید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان بورس کالا و دانشگاه علامه طباطبایی با حضور حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالا، مجید عشقی قائم مقام مدیر عامل، محمد اسکندری معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی،حبیب هنری معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی، حسن طایی رئیس دانشکده اقتصادی و به همراه اساتیدی از گروه های آموزشی این دانشگاه برگزار شد.

سلطانی نژاد با بیان اینکه بورس کالا مدت هاست به دنبال فرصتی برای ایجاد مراودات و تعاملات با حوزه دانشگاهی بوده، اظهار داشت: در راستای این هدف، دانشگاه علامه طباطبایی به لحاظ اینکه مبدأ علوم انسانی محسوب می شود، در اولویت قرار دارد و به دلیل نوپا بودن بورس کالا در قالب قانون جدید بازار سرمایه، می طلبد تا از دانش و تجربه اساتید دانشگاهی استفاده کند.

وی به گردش مالی حدود ۳۹ هزار میلیارد تومانی بازار مشتقه در سال گذشته بورس کالا اشاره کرد و افزود: حوزه دانشگاهی برای اینکه این بازار بتواند در حوزه ابزارهای پوشش ریسک و نوسانات به اقتصاد کمک کند، می تواند منشأ اولیه باشد. چرا که افرادی که دانش آن را داشته باشند،کم هستند و فضای دانشگاه ها می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

سلطانی نژاد با بیان اینکه در به کار گیری از ابزارهایی همچون فیوچرز عدم آشنایی و فرهنگ سازی مناسب وجود دارد، گفت: برای ایجاد ارتباط بهتر و فرهنگ سازی و آموزش در این زمینه می توان از طریق دانشگاه ها اقدام کرد و امضای این تفاهم نامه همکاری در همین راستا بوده است.

حبیب هنری نیز با بیان اینکه امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه ها و مراکز دولتی و غیردولتی می تواند به برقراری ارتباط بیشتر حوزه دانشگاهی و بازار کار و صنعت منتهی شود، گفت: امضای این تفاهم نامه با بورس کالا را به فال نیک می گیریم و با توجه به اینکه این دانشگاه یکی از دانشگاه های تخصصی علوم پایه و منابع انسانی است،فعالیت ها و ابتکاراتی که در آن صورت گرفته می تواند به این بورس کمک کند تا به صورت تخصصی تر در بخش های مختلف وارد شود.

وی افزود: یکی از ابتکارات دانشگاه علامه طی چند سال گذشته راه اندازی هسته های پژوهشی و مراکز رشد است که در زمینه های تخصصی وارد می شوند و فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی انجام داده و برنامه هایی همچون نوشتن مقاله و ترجمه مقالات خارجی را اجرا می کنند.

به گفته این مقام دانشگاهی، رویکرد دانشگاه علامه طباطبایی این است که مباحث نظری ارایه شده به دانشجویان به صورت عملی نیز توسط آنها به کار گرفته شود که در این راستا دوره های مهارت آموزشی راه اندازی شده تا ضمن یادگیری تئوری مطالب، برای ورود به بازار کار مهارت لازم را کسب کنند.

هنری این دوره های مهارتی را برای ارتقای رتبه این دانشگاه در رنکینگ بین المللی حائز اهمیت دانست و گفت: تدابیری داریم که با برگزاری دوره های آموزشی مهارت کاربردی که فرصت برگزاری آن در حوزه بورس کالا نیز وجود دارد، در این دانشگاه دوره نظریات را به دوره های بین المللی نزدیک  کنیم. دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه هایی که می تواند به رفع مشکلات به بورس کمک کند، تمام قد ایستاده و به اجرایی شدن آن کمک می کند.

انتهای پیام