اصلاح مواضع مدیرعامل رنو: ایران را ترک نمی کنیم ؛ برنامه ۶ ساله داریم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روابط عمومی رنو در ایران اعلام کرد، کارلوس گون هفته گذشته در تشریح برنامه های میان مدت و شش ساله از درآمد سالانه بیش از ۷۰ میلیارد یوروی با حاشیه سود بیش از ۷درصدی خبر داد و با تاکید بر اهمیت بازار ایران گفت : رنو ایران را ترک نخواهد کرد و برای این کشور برنامه ریزی بلند مدت و جدی دارد.

این درحالی است که وی اخیرا" در پاسخ به سوالی در مورد چالش های احتمالی پیش روی فعالیت رنو در ایران در صورت تحریم مجدد توسط آمریکا گفته بود: اگر همکاری با ایران غیرممکن شود، برنامه ایی طراحی خواهیم کرد تا فعالیت تجاری ایران را تعلیق کنیم، اما این به هیچ وجه بدان معنا نیست که ایران را ترک خواهیم کرد.

براساس این گزارش، طبق پیش بینی رنو ، فروش خودرو در پایان برنامه شش ساله به ۵ میلیون دستگاه در سال خواهد رسید. گسترش سبد محصولات از جمله خودروهای تجاری سبک، خودروهای برقی و خودروهای خاص منطقه ای، از برنامه های دیگر این شرکت است.

رنو سرمایه گذاری ویژه ای به روی ایران و هند دو کشور استراتژیک در منطقه AMI  (آفریقا، خاورمیانه، ایران و هند)  کرده است.  به طور خاص در ایران، تولید خودروهای رنو در این برنامه شش ساله به بیش از ۲۵۰ هزار خودرو در سال خواهد رسید. همچنین ۱۵۰ هزار دستگاه به ظرفیت تولید خودروهای رنو در ایران افزوده خواهد شد.

رنو در طول این شش سال علاوه بر معرفی محصولات جدید شبکه توزیع خاص رنو را به بهترین نحو در ایران راه اندازی می کند و توسعه خواهد داد به طوری که به سهم بازار بیش از ۱۵ درصد دست یابد.

سال گذشته رنو بهترین عملکرد از سال ۲۰۰۴ را در ایران تجربه کرد و رکورد تولید و فروش را شکست.

انتهای پیام