بانک صادرات زیانده 1.2 هزار میلیارد تومان وام می دهد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بانک صادرات که برای سال مالی اسفند گذشته 1.3 هزار میلیارد تومان معادل یک پنجم سرمایه 5.7 هزار میلیارد تومان زیان شناسایی کرده و هنوز مجمع سال مالی قبل را برگزار نکرده به 300 هزار بازنشسته 1.2 هزار میلیارد تومان وام می دهد.

این برنامه طبق تفاهم‌نامه‌‌ با صندوق بازنشستگی کشوری بوده و قرار است به هر بازنشسته 4 میلیون تومان تسهیلات داده شود.

در این رابطه حامد شمس مدیر روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: با توجه به حساب بازنشستگان صندوق بازنشستگی در بانک صادرات ، همه‌ساله این بانک با توجه به گردش مالی بالایی که دارد، پول و اعتباری را بابت وام به بازنشستگان ثبت‌نامی این صندوق پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه این وام بسته به اینکه تعداد بازنشستگان پرداخت می‌شود، اضافه کرد: بانک صادرات در سال مالی ٩٣-٩٢، ٦٤ میلیارد تومان، سال مالی ٩٤-٩٣، ‌٤٠٠ میلیارد تومان، سال مالی ٩٥-٩٤، ‌٥٠٠ میلیارد تومان، سال مالی ٩٦-٩٥،‌ ٧٥٠میلیارد تومان و نیمه دوم سال ٩٦ تا نیمه دوم سال آینده هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان  وام پرداخت کرده است.

شمس افزود: براین‌اساس، در سال مالی ٩٣-٩٢، ٣٢ هزار نفر ثبت نام کردند که به هر نفر دو میلیون تومان، در سال مالی ٩٤-٩٣،‌ نیز دو میلیون تومان، در سال مالی ٩٥-٩٤، دو میلیون تومان، در سال مالی ٩٦-٩٥ سه میلیون تومان پرداخت شد و سال جاری نیز چهار میلیون تومان از سوی بانک صادرات به ٣٠٠هزار بازنشسته این صندوق پرداخت می‌شود.

انتهای پیام