دو دستور برای جایگزینی پژو ۴۰۵ و سهم ۱۰ درصد محصولات چینی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، بیژن زاهدی فرد در خصوص همکاری با برندهای شرق آسیا گفت: در گذشته به سبب اعمال تحریم‌های بین‌المللی با تنها کشوری که می‌توانستیم کار کنیم چین بود. مذاکراتی با سایر کشورهای شرق آسیا آغاز شده که امیدواریم خودروی ژاپنی سوزوکی گرند ویتارا را از سال جدید تولید کنیم.

وی ضمن اعلام اینکه بنا به دستور مدیرعامل ایران خودرو حداقل 10 درصد محصولات این شرکت به خودروهای چینی اختصاص خواهد یافت، ادامه داد: در این سال‌ها چین در صنعت خودروسازی رشد خوبی داشته و حداقل به 80 درصد اعتبارات جهانی لازم در این صنعت رسیده است.

این مقام مسئول در مورد زمان توقف تولید پژو 405 هم گفت: با اینکه این شعبه یک کارخانه تولیدی است و سیاست‌های کلان و استراتژی‌ها را تهران مشخص می‌کند اما مدیریت ارشد ایران خودرو به شدت به دنبال جایگزین کردن پژو 405 است. واحد برنامه‌ریزی نیز برنامه‌های دارد و اگر تغییری در وضعیت سیاست خارجی و برجام حاصل نشود این اتفاق بزودی رخ خواهد داد.

زاهدی فرد تصریح کرد: ایران خودروی خراسان از لحاظ فنی یک شرکت چالاک و با ظرفیت بالا است و به محض ابلاغ دستور تولید خودروی جدید توانایی آن را دارد که خط تولید را تغییر دهد.

انتهای پیام