رتبه اول علی بابا با ازرش روز 472 میلیاردی و رشد 100 درصدی سهام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شینهوا، سهام شرکت علی بابا با پیشی گرفتن از فروشگاه اینترنتی آمازون آمریکا عنوان بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان را از آن خود کرد.

در معاملات امروز بازارهای جهانی، هر سهام علی بابا با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۸۴.۳۲ دلار رسید و مجموع سرمایه بازار این فروشگاه اینترنتی چینی به ۴۷۲ میلیارد و صد میلیون دلار رسید درحالی که سهام آمازون با ۰.۸۷درصد کاهش به ۹۸۲.۳۵ دلار رسید و مجموع ارزش سرمایه این شرکت آمریکایی ۴۷۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار گزارش شده است.

تحلیلگران بازار معتقدند به دلیل عملکرد چشمگیر علی بابا در سال 2017، این فروشگاه اینترنتی چینی بعداز ۲ سال موافق به باز پس گیری عنوان بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان از آمازون شد.

سهام علی بابا در بورس نیویورک آمریکا یکی از بالاترین افزایش شاخص ها را به خود اختصاص داده و از ابتدای سال 2017 به بعد بیش از ۱۰۰ درصد سهام علی بابا افزایش داشته در حالی که سهام آمازون تقریبا با ۳۰ درصد رشد روبرو شده است.

سهام علی بابا در دو ماه اخیر، بعداز اعلام درآمد سه ماهه این شرکت که بیش از حد انتظار بوده، ۱۲ درصد افزایش را تجربه کرده و سود خالص سال مالی این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۹۶ درصد رشد به بیش از ۲ میلیارد و صد میلیون دلار رسید.تعداد خریداران کالا از پلت فورم علی بابا به ۴۶۶ میلیون نفر افزایش پیدا کرده که در حدود یک سوم جمعیت چین است.

انتهای پیام