حمله تازه ترامپ به برجام و ایران با اعلام ناشیانه ترین توافق

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دونالد ترامپ در آخرین مصاحبه ایی که امروز با فاکس‌نیوز داشته ، ایران را به تلاش برای رسیدن به سلاح اتمی متهم کرد و گفت:   توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵  از ناشیانه‌ترین توافق‌هایی است که تا حالا دیده‌ام.

وی ادامه داد: 150 میلیارد دلار دادیم، هیچ نگرفتیم. ایران راهی پیدا کرده که سریعاً به تسلیحات هسته‌ای برسد. حالا به این فکر کنید که 1.7 میلیارد دلار پول نقد داده ایم. پولی که از جیب شما می‌رود. می‌دانید با این پول چند هواپیما پر از پول می‌شود؟ تا حالا یک میلیون دلار از نزدیک دیده‌اید؟

ترامپ افزود: احتمالاً می‌پرسید چه کسی مجاز به انجام این کار است و کسانی که آن را تحویل گرفتند چه کسانی هستند؟ شاید هیچ وقت دوباره آنها را نبینید. بنابراین، این بدترین توافق است. ما هیچ چیز به دست نیاوردیم. هیچ چیز.

همچنین خبرگزاری رویترز از قول یک مقام آمریکایی اعلام کرد : ترامپ از این توافق خارج نمی‌شود. اگر آنها برای بهتر شدن توافق با او همکاری کنند، احتمال خروج وی از برجام کاهش پیدا می‌کند.

علی‌رغم فشارهای مقام‌های آمریکایی، متحدان اروپایی و نمایندگان ارشد کنگره تصمیم گرفته است اعلام کند که ایران به توافق هسته‌ای با گروه 1+5 پایبند نبوده است. 

مقام‌های کاخ سفید گفته‌اند انتظار می‌رود ترامپ روز جمعه سیاستی گسترده و تقابل‌جویانه علیه ایران و با هدف مهار برنامه موشکی این کشور اعلام کند. 

چندین دیپلمات به رویترز گفته‌اند اروپا آماده رایزنی برای وضع تحریم علیه برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های این کشور در منطقه است. 

انتهای پیام