نسخه پیشنهادی رئیس کمیته روابط خارجی مجلس آمریکا درباره برجام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا اعلام کرد در حالی طبق پیش بینی ترامپ رئیس در سخنرانی روز یکشنبه 15 اکتبر  توافق هسته‌ای با ایران را تایید نخواهد کرد که اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: آمریکا باید به جای خروج از توافق هسته‌ای، مفاد این توافق را به طور سختگیرانه‌ای اجرا کند.

وی خواهان راهبرد جامع برای مقابله با سایر فعالیت‌های ایران از جمله حمایت از حزب الله و برنامه موشک‌های بالستیک شد و افزود: گرچه این توافق نواقصی دارد ولی بر این باورم باید آن را اجرا کنیم. تصمیم ترامپ هر چه باشد،باید به طور کامل توضیح دهد. امیدوارم رئیس جمهور یک مسیر منطقی را برای مواجهه با طیف کامل تهدیدات ایران تعریف کند.

وی اظهار داشت: عدم تمایل بازرسان بین المللی برای درخواست دسترسی به تاسیسات نظامی ایران به این معناست که واقعا نمی دانیم گستردگی فعالیت‌های نظامی مخفی ایران تا چه حدی است و آیا ایران در حال تلاش برای طراحی و تولید کلاهک هسته‌ای است. برای اجرای توافق هسته‌ای، آمریکا باید با متحدانش همکاری کند تا مطمئن شود که بازرسان بین المللی دسترسی بهتری به تاسیسات هسته‌ای ایران داشته باشند.

انتهای پیام