برنامه های انجمن لیزینگ برای شرکت های گروه و اعلام بهبود سودآوری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،هادی موقعی،  با اشاره به اینکه زمزمه های ورود هشتمین شرکت لیزینگ به بازار سهام نویدی برای توسعه بیشتر این صنعت است از مذاکرات گسترده با شرکت بورس برای ورود دیگر شرکت ها خبر داد و به سنا گفت: یکی از اهداف صنعت لیزینگ طی سال های گذشته هموار سازی مسیر ورود شرکت ها به بازار سهام بوده است. از این رو شرکت های لیزینگ می توانند هم از طریق بورس و هم با استفاده از اوراق بهادار ر جهت تامین مالی وسیع تر فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: اخیرا" دو جلسه مشترک با بورس تهران برای ارایه ابزارهای مناسب تر حضور لیزینگ ها از جمله استفاده از اوراق خرید دین برگزار شده که به زودی منتشر خواهد شد و شرکت ها می توانند با آشنایی کامل از این اوراق تامین مالی وسیع تری داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آمار مشخصی برای بورسی شدن شرکت های لیزینگ در بورس در دسترس نیست ، افزود: از مشکلات شرکت های لیزینگ برای ورود به بازار سهام، سرمایه اولیه بوده که در بدو ورود نیاز به نقدینگی بالا دارند تا بتوانند با تامین مالی، افزایش سرمایه مطلوبی داشته باشند. انجمن لیزینگ مطالعاتی را در زمینه ساختار مالی شرکت ها ، سودآوری و پرتفوی آنها آغاز کرده که می تواند شرایطی را فراهم کند که تا شرکت های دارای ظرفیت ، شناسایی و وارد بازار سرمایه شوند.

موقعی در مورد ورود شرکت های لیزینگ غیرخودرویی گفت: این نکته درست است که عمده بخش لیزینگ به سمت خودرو کشش پیدا کرده تلاش بر این بوده تا عملکرد متنوع تری برای این صنعت در نظر بگیریم.  لیزینگ های خودرویی با سهم 70 درصدی، همچنان نتوانسته اند نیاز بازار را برطرف کنند. به همین دلیل بازار غیرمجاز فعالیت پررنگی دارد.

وی در خصوص شرایط صنعت لیزینگ هم گفت: شرکت های لیزینگ رفته رفته توانسته اند وضعیت خود را نسبت به سال های گذشته بهبود بخشند. به طوریکه سودآوری شرکت ها در نیمه نخست سال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته که ناشی از کاهش هزینه های مالی طی 7-8 ماه گذشته است. همچنین طی 6 ماهه اخیر نسبت به دوسال گذشته عملکرقابل قبولی تری داشته اند.

انتهای پیام