صدور رای دادگاه به درخواست آمریکا درباره توافق بوئینگ و ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، قاضی فدرال شیکاگو در مورد پرونده‌ شکایت آمریکا از توافق بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران حکمی تازه صادر و با درخواست ترامپ برای تمدید دو ماهه مهلت مطلع کردن دادگاه درباره توافق بوئینگ و ایران (تا ژانویه) موافقت کرد.

براساس این گزارش، اواخر شهریور ماه دادگاه فدرال شیکاگو بعد از هشدار یک موسسه حقوقی اسرائیلی به بوئینگ درباره پیشبرد قرارداد با ایران از ترامپ خواست درباره این موضوع که آیا شرکت بوئینگ باید جزئیات توافق با ایران را افشا کند، اعلام نظر کند.

دادگاه‌های فدرال آمریکا قبلاً با طرح اتهامات بی‌پایه و اثبات‌نشده علیه ایران، این کشور را به پرداخت غرامت به کسانی که اصطلاحاً قربانیان تروریسم خوانده شده‌اند، موظف کرده است.

در یکی از این پرونده‌ها، یک دادگاه فدرال آمریکا با متهم کردن ایران به دست داشتن در یک حمله تروریستی در سال 2003 تهران را به پرداخت مبلغ 67 میلیون دلار به خانواده یکی از قربانیان این حمله به نام «لیبوویچ» محکوم کرد. این خانواده با تنظیم شکواییه‌ای خواستار آن شده که تمامی اموال ایران که در اختیار شرکت بوئینگ هستند، توقیف شود.

بوئینگ ادعا کرده افشای جزئیات مربوط به فروش هواپیما به ایران، با ایجاد اخلال در یکی از بخش‌های اصلی توافق هسته‌ای به منزله دخالت در سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران خواهد بود.

انتهای پیام