سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی میدکو در حوزه ICT /جهش تولید سال آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجعفر اکرام جعفری با اشاره به 3 روش ارائه کنترل مالی،کنترل برنامه ریزی و کنترل استراتژی در تمامی هلدینگ ها گفت: این هلدینگ صنعتی در دسته سوم قرار می گیرد و استانداردها بر اساس بخش مرکزی تدوین و ابلاغ می شود.

وی افزود: میدکو با دارا بودن 17 شرکت تابعه که دو شرکت در چین و آلمان قرار داشته و مابقی در همدان،کرمان و تهران مستقر هستند،با 90 نیروی انسانی دارای 3 کمیته راهبری است که مسائل اصلی در آنها تصمیم گیری می شود.

این مقام مسئول با اشاره به دارایی 4.5 هزار میلیارد تومانی در بورس و سرمایه گذاری بیش از 12 هزارمیلیارد تومانی روی زمین گفت: رشد و کارایی  میدکو مرهون مدیریت ساختاری است. با توجه به وجود شرایط بحرانی و مالی و همچنین تحریم ها و ضعف در بخش مدیریت که حلقه مفقوده مغفول مانده در ایران است . این هلدینگ توانسته 108 هزار شغل مستقیم ایجاد کند که در نوع خود بی سابقه است.

اکرام جعفری با بیان اینکه 3.5 درصد نیروی انسانی شرکت غیربومی و 96.5 درصد بومی هستند،ادامه داد: در این بخش بر آموزش و ترکیب نیروی انسانی تاکید شده و دوره های MBA , DBA با توجه به رابطه مستقیم راه اندازی آموزش ها با طرح ها،به کارکنان آموزش داده می شود.

وی با تاکید بر تهیه و ابلاغ کل دستورالعمل های حوزه HSEC  گفت: در حوزه زیست محیطی نیز 330 میلیون متر مربع فضای سبز در محیط کویری کارخانه ،راه اندازی 20 مرکز سلامت کار،حضور 13 ایستگاه آتش نشانی مستقر و سیستم سنجش آنلاین کنترل خروجی آلاینده های محیطی برنامه ریزی و ایجاد شده است. همچنین ضریب شدت حادثه نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد کاهش داشته و از 1666 به 866 رسیده است.

راه اندازی پروژه میدارپی در حوزه ICT 

این مقام مسئول با اشاره به ایجاد 27 انجمن خبرگی فعال در حوزه مدیریت دانش اظهار داشت: در حوزه ICT  برای اولین بار در ایران پروژه میدارپی(MIDRP) راه اندازی شده که مجموع سرمایه گذاری در آن بیش از 200 میلیارد تومان است که از این مبلغ،120 میلیارد تومان در حوزه زیر ساخت هزینه شده و تزریق مابقی سرمایه به سایر بخش ها بصورت تدریجی در برنامه سالانه نوشته و انجام می شود.

اکرام جعفری افزود:  این پروژه با همکاری گروه ایرانی فناپ جهت تهیه نرم افزاری برای ایجاد سیستم یکپارچه اطلاعاتی تعریف شده که درمجموعه این سیستم ها،211 فرایند طراحی و مستقر می شود.مدت زمان درنظر گرفته شده برای این پروژه 6 سال است که تا به حال 2.5 سال آن سپری شده است.

وی با تاکید بر اینکه در پروژه مذکور از شرکت بین المللی پوسکو بعنوان ناظر و تحویل گیرنده کار هم بهره بردیم،گفت: با توجه به اینکه این شرکت در اکثر کشورها حضور دارد،قابلیت مقایسه با نرم افزارهایی از جمله اوراکن را دارد ودر تحقیقات صورت گرفته 100 درصد نیازها را (خلاف نمونه های خارجی پوشش 80 درصدی)پوشش داده و به تدریج مستقر می شود.

مشاور مدیرعامل هلدینگ میدکو با برشمردن 3 خصوصیت میدکو اظهار داشت: بحث دانشی، سرعت عمل در تصمیم گیری و سلامت و عدم وجود فساد 3 رکن موجود در برنامه توسعه مدیریتی و پیش برنده اهداف شرکت است، اینکه مدیران این مجموعه حتی یک سهم هم در میدکو ندارند باعث عدم وابستگی به منافع مادی و سرعت عمل در تصمیم گیری شده است.

وی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی در محیط پروژه ها از جمله تجهیز و بهسازی مدارس و جاده سازی اظهار امیدواری کرد در سال آینده با سرمایه گذاری هایی که روی زمین انجام گرفته و هنوز به تولید نرسیده، جهشی در تولید را شاهد باشیم.

انتهای پیام