جزئیات تامین مالی ۱۰۰ میلیارد تومانی کرمان موتور

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،غلامرضا ابوترابی اعلام کرد: سازمان بورس موافقت اصولی انتشار صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور را به ارزش 100 میلیارد تومان جهت خرید مواد و قطعات مورد نیاز برای تولید خودرو صادر کرد.

وی افزود: این اوراق 2 ساله، با نرخ سود 18 درصد و به صورت با نام از طریق شرکت فرابورس عرضه خواهد شد و ناشر این اوراق شرکت واسط مالی فروردین سوم با مسئولیت محدود است.

این مقام مسئول درخصوص دیگر ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: ضامن صکوک مرابحه کرمان موتور، بانک آینده است. شرکت تامین سرمایه آرمان نیز مسئولیت بازار گردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق را بر عهده دارد و عامل پرداخت همانند دیگر انتشارهای صکوک، شرکت سپرده گذاری مرکزی است.

ابوترابی عنوان کرد: کرمان موتور سومین خودرو سازی است که در صدد تامین منابع مالی از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه است، پیش از این، سایپا طی 3 مرحله از طریق انتشار انواع صکوک اجاره و مرابحه در بازار سرمایه مجموعا به مبلغ 93.5 هزار میلیارد تومان تامین مالی شده و ایران خودرو هم اقدام به انتشار صکوک مرابحه به مبلغ 700 میلیارد تومان کرده که موافقت اصولی آن صادر شده و در حال طی کردن اقدامات لازم جهت کسب مجوز انتشار است.

انتهای پیام