۳ درخواست سفیر عراق برای گسترش سطح روابط اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، راجح الموسوی در همایش بزرگ تجارت ایران و عراق گفت: روابط اقتصادی و تجاری ایران و عراق، شایسته روابط دیرینه و تاریخی دو کشور نیست و کوتاهی هایی در این زمینه وجود دارد.

وی امکانات اقتصادی ایران را بسیار زیاد و شگفت انگیز توصیف کرد و گفت: شاید عراقی ها اطلاع چندانی از این امکانات نداشته باشند و به نظر می رسد کمتر از 10 درصد این ظرفیت ها شناسانده شده است.باید یک نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات ایرانی در عراق شکل بگیرد تا بتوان همه تجربیات و تولیدات ایرانی را در آن عرضه و قراردادهای متعدد بازرگانی و تجاری امضا کرد.

این سفیر درخصوص شکل گیری بازار مشترک اسلامی و حتی منطقه ای از سوی این دو کشور اظهار داشت: عمده توطئه های بین المللی در منطقه، بر ایران و عراق متمرکز شده و باید برای عمیق تر کردن همه جانبه روابط دو کشور اقدام کرد.

الموسوی با اشاره به مشکلات بانکی، گمرکی، صدور ویزا و ... ، هر 2 طرف ایرانی و عراقی را مقصر این مشکلات برشمرد و گفت: رفع همه این مشلات نیازمند تصمیم قطعی و جدی و سپس اجرای آن است.

وی با درخواست وصل شدن راه آهن دو کشور و ارتباط آن با ترکیه و اتحادیه اروپا و زنده شدن شط العرب برای توسعه حمل و نقل دریایی،ابراز امیدواری کرد ایران با پشت سر گذاشتن تحریم ها بتواند به جایگاه واقعی اقتصادی در منطقه بازگردد.

انتهای پیام