پیشنهاد نماینده مجلس برای شناسایی اموال خارجی زنجانی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن حسینی شاهرودی با اشاره به اظهارات اخیر بابک زنجانی مبنی بر اینکه پول دارم، اما یک ریال نمی‌دهم به خانه ملت گفت: اگر قوه قضاییه به این نتیجه برسد که دسترسی به اموال به هیچ عنوان ممکن نیست، باید حکم را جاری کند و اگر کشور زیانی را از این بابت متحمل شود،عبرتی برای دیگرانی  که در این حوزه حضور داشته، آزاد بوده و یا دستگیر شده اند و مشابه زنجانی هستند، می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر قوه قضاییه قادر به شناسایی و مصادره اموال است معقول این بوده که اقدام کند و اموال را به نفع بیت المال مصادره و وصول کند، ادامه داد: اگر قوه قضاییه قادر به وصول بیت المال نباشد حکم اعدام را جاری کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ابزار لازم از لحاظ اطلاعاتی و قضایی برای شناسایی اموال وجود دارد،افزود: می‌توان به دادگاه های بین المللی شکایت و از اینترپل و توافقات و تفاهمات بین دستگاه‌های اطلاعاتی با سایر کشورها استفاده و اموال خارجی را شناسایی کرد و اموالی که در خارج است را جذب و کرد.

حسینی شاهرودی تصریح کرد: قوه قضاییه باید از تمام استعدادهای کشور اعم از نظامی، انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و حقوقی استفاده کند تا بتواند اموال خارج شده را باز گرداند و در جایی که به نقطه صفر و آخر رسید، حکم اعدام جاری شود.

انتهای پیام