۱۰۰ پروژه بزرگ تهران برای سرمایه گذاران خارجی و تشویق کره ای ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از کره هرالد، محمدعلی نجفی که برای حضور در نشست شهرداران برتر در زمینه رشد فراگیر سازمان یافته به کره جنوبی سفر کرده به رسانه های کره ای گفت: در دوران شهرداری من، تغییرات عمده ای رخ خواهد داد.از زمانی که در ماه آگوست مسئولیت شهرداری تهران را بر عهده گرفته ام، عضو کابینه بوده و در نشست های مهم دولتی شرکت می کنم. این بدین معناست که هماهنگی سیاستگذاری نزدیکی بین دولت و شهرداری وجود دارد و هر مشکلی از طریق بحث های عقلانی حل و فصل می شود. مردم تهران انتظار تغییرات بنیادین در اداره شهر و سبک زندگی را دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تهران با جمعیتی 15 میلیون نفری، از مشکلات عدیده ای همچون آلودگی هوا، نبود زیرساخت های کافی و وابستگی بیش از حد به خودروهای بنزینی رنج می برد،ادامه داد:تهران در زمینه تقویت تبادلات و ارتباطات با شهرهای بزرگ جهان برای تامین مالی، کارآفرینی، تولید و انرژی های تجدیدپذیر باید بتواند سرمایه گذاری ها و دانش فنی لازم را برای تنوع بخشی صنعتی و گذار از اقتصاد نفتی جذب کند.

نجفی تاکید کرد: بیش از 100 پروژه بزرگ برای سرمایه گذاران خارجی در تهران طراحی شده که شرکت های کره ای را تشویق به سرمایه گذاری در صنایع دانش بنیان و ساخت و ساز، صنعت و خودروسازی، تولید باتری های برقی، کنترل آلودگی هوا و تبدیل زباله به انرژی و انواع کودها می کنم.

وی با اشاره به نیاز ایران به دانش فنی در زمینه قطعات مکانیکی، تهجیزات برق و نرم افزار گفت: همچنین ساخت و توسعه متروی تهران بطور ویژه دارای ظرفیت بالایی است. طی 4 سال گذشته بسیاری از برنامه ها و ابتکارات مفید برای حمایت از شرکت های کوچک و متوسط اجرایی شده، در نتیجه این اقدامات، شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان در تهران توسعه یافته اند. شهرداری تحت مدیریت من حوزه هایی را برای جذب شرکت های دانش بنیان شناسایی کرده و در این زمینه در حال الگو برداری از موسسه فرانسوی استیشن اف است.

انتهای پیام