جزئیات قراردادهای نفتی ۲۰ میلیارد دلاری در حال مذاکره ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،امیرحسین زمانی‌نیا به فایننشال تایمز گفت: ایران 28 قرارداد را با شرکت‌های نفتی مذاکره می‌کند که این شرکت‌ها شامل مرسک اویل و روس‌نفت برای توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی و شرکت‌های روسی نظیر لوک اویل، گاز پروم و زاروبژنت برای توسعه میادین نفتی پایدار غرب، آب‌تیمور و منصوری است.

وی با بیان اینکه به استثنای آمریکایی‌ها با هر شرکت بین‌المللی نفت که بشناسید در حال مذاکره هستیم،افزود: تهران پیش‌بینی کرده،قراردادهایی به ارزش بیش از 20 میلیارد دلار طی 12 ماه آینده امضا کنیم.

این مقام مسئول معتقد است، تغییرات ملموسی در ملاحظات شرکت‌های نفتی برای سرمایه‌گذاری در ایران و نیز سرعت دادن به مذاکرات‌ به‌رغم موضع اخیر ترامپ ایجاد نشده است.کاملاً به فناوری های پیشرفته نیاز داریم،شرکت‌های ایرانی بدون کمک شرکت‌های خارجی نمی‌توانند توسعه میادین نفتی را انجام دهند و شرمندگی بیشتر از این برای ایران نیست که با داشتن منابع عظیم نفت و گاز همچنان حجم کمتری از تولید نفت و گاز را داریم.

زمانی‌نیا با بیان اینکه تقریباً سهم خود را از بازارهای جهانی نفت به دست آورده‌ایم،گفت:‌ در حالی که ایران به دنبال افزایش ظرفیت تولید است،از طرح کاهش تولید نفت اوپک هم پیروی می‌کند.

انتهای پیام