زمان تقریبی اجرای دستور العمل مهم و بازگشت ۳۰ نماد متوقف

سعید محمد علیزاده در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در پاسخ به این سئوال که با وجود ابلاغ دستور العمل جدید توقف و بازگشایی نمادها به بورس تهران و فرابورس، چرا اجرایی نشده ؟ توضیح داد: این رویداد بزرگی در بازار سرمایه بشمار می رود و نیاز به بررسی همه جوانب مخصوصا" مبحث آی تی و ارتباط سیستماتیک دارد تا مشکلی در تغییرات مدنظر و فرایند معاملات روزانه معاملات سهام شرکت ها رخ ندهد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات روزانه با حوزه های مختلف و پیگیری های متعدد، ادامه داد: در این رابطه ، فرایند توقف و بازگشایی نمادها طبق دستور العمل ابلاغی ، آزمایش شده و آموزش های لازم به ناشران بورسی و فرابورسی هم شروع شده است.

این مقام مسئول در برابر این پرسش که با این اوصاف، اجرای رویه جدید توقف و بازگشایی نمادها در چه زمان تقریبی خواهد بود به بورس پرس گفت: هر چند به دلیل لزوم اطمینان 100 درصدی از همه مراحل و اصلاحات اعمالی ، زمانی را نمی توان مشخص کرد اما انتظار می رود طی 10 تا حداکثر 15 روز آینده نهایی و اجرایی شود.

علیزاده با بیان اینکه اجرای دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی نمادها در یک یا چند مرحله ، نهایی خواهد شد، در مورد وضعیت بازگشت حدود 30 نماد بورسی و فرابورسی هم توضیح داد: در این مورد بررسی های لازم انجام شده و قرار است همزمان با اجرای دستورالعمل جدید، تکلیف نمادهای متوقف از طریق سه روش بازگشایی برخی نمادها طبق دستورالعمل فعلی ، بازگشایی دسته ایی دیگر از نمادها با شفاف سازی سازمان بورس و در نهایت حذف و انتقال چند شرکت دیگر به بازار پایه ج فرابورس مشخص شود.

انتهای پیام