تعدیل سود "های وب" و عدم تحقق انتظار برخی فعالان + آخرین توضیح مدیرعامل

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت داده گستر عصر نوین بعد از عرضه اولیه 10 درصد سهام در 22 شهریور سال جاری با کشف قیمت 285 تومانی هر سهم ، در مقاطعی خبرساز شد تا اینکه با اعلام خرید شرکت پارس آنلاین در 6 آبان، با موج تازه ایی از رویدادها و اظهارنظرهای موافق و مخالف روبرو شد.

در این میان نماد "های وب" از 7 آبان بسته ماند تا ابعاد و جزییات خرید 100 درصد شرکت پارس آنلاین مشخص شود که از قرار معلوم فرایند ارایه اطلاعات در حال تکمیل شدن است.

با این اوصاف، این شرکت 400 میلیارد تومانی ، عصر دیروز با اصلاح پیش بینی درآمد سال مالی اسفند جاری ، سود 386 ریالی هر سهم را با 10 درصد افزایش، 426 ریال اعلام کرد و در نیمه اول سال قادر به تحقق 43 درصد معادل 185 ریال شد.

در این رابطه ایمان میری ، سهامدار عمده و مدیرعامل شرکت از طریق تلگرام اعلام کرد: اطلاعات و پاسخ سوالات خواسته شده در نامه دیروز ظهر سازمان ، پیش در سامانه کدال بارگزاری شد. ما خود را موظف می دانیم تا در خصوص تمام مواردی که نهاد ناظر در خصوص شرکت و با هدف حمایت از حقوق سهامدارن انجام می شود با سعه صدر و با ذکر کلیه اطلاعات درخواستی در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگو باشیم.

از نگاه ما تمام اطلاعات خواسته شده از جمله سوال شفاهی مربوط به گزارش شش ماهه بازرس قانونی که منتشر شد نیز در نامه همراه با کلیه مدارک از طریق سامانه کدال جهت بررسی سازمان ارسال شده و امیدواریم تا سازمان در صورت کافی دانستن پاسخ ها در اولین فرصت نسبت به بازگشایی نماد مساعدت کند.

براساس این گزارش، درحالی به باور برخی فعالان ، های وب می توانست تعدیل سود بسیار بیشتری را اعمال کند که افزایش 4 تومانی سود هر سهم ، از محل کاهش هزینه های مالی (ناشی از تامین سرمایه در گردش انجام شده توسط سهامدار عمده به مبلغ 1100 میلیارد ریال بدون هزینه مالی)، تبلیغات، استهلاک پروانه ها و سایر هزینه ها در پیش بینی منظور شده است.

 

انتهای پیام