الزام آلومینیوم المهدی به عرضه محصولات در بورس کالا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی‌اکبر کریمی درخصوص عرضه آلومینیوم و مقاومت برخی تولید کنندگان برای عرضه آن در بورس کالا به ایلنا گفت: با این مقاومت‌ها مخالفیم و معتقدیم بورس‌ کالا بهترین و شفاف‌ترین ساز و کار قانونی را دارد و همه حوزه‌های کالایی که مشمول این بورس می‌شود، باید رعایت شود.

وی‌ با اشاره به لزوم قرارگرفتن همه تولیدکنندگان در این ساختار با عرضه کالاها در در فضای رقابتی و شفاف بورس کالا تصریح کرد: متاسفانه از بین دو تولیدکننده بزرگی که در حوزه آلومینیوم وجود دارد، آلومینیوم المهدی علی‌رغم الزام قانونی از این تکلیف استنکاف می کند.البته در این خصوص جلسه‌ای در ایمیدرو تشکیل شد و مقرر شد تمام تولیدات آن از طریق بورس کالا عرضه شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در ایرالکو هم بخشی از محصولات صادر و بخش دیگر آن در بورس کالا عرضه می‌شود،اظهار امیدواری کرد این عرضه در بورس کالا برای آلومینیوم المهدی نیز اجرایی شود. اما امروز شاهد مافیایی هستیم که در بازار فلز آلومینیوم با تبانی در بازار، قیمت بالاتری را از تولید کنندگان آلومینیوم دریافت می‌کنند. پرسش این است که این رانت به جیب چه کسی می‌رود؟ مسئولین امر باید آن را رصد و پایش کنند تا با این رانت خواری برخورد جدی شود.

کریمی در پاسخ به پرسش کمیسیون اقتصادی مجلس چقدر بر فروش محصولات از طریق بورس کالا تاکید دارد،گفت: این موضوع را به عنوان وظیفه نظارتی در مجلس به اطلاع وزیر صنایع رسانده‌ایم و جلساتی نیز برگزار کرده‌ایم.مدیرعامل سازمان ایمیدرو و مقامات دولتی، همگی عرضه محصولات در بورس کالا را موجب شفافیت می‌دانند. ما نیز به عنوان کمیسیون اقتصادی مجلس، مواردی که از مقاومت‌ برخی شرکت‌ها برای عرضه در بورس کالا وجود دارد را گزارش کرده‌ایم و امیدواریم آنها نیز وظایف قانونی را برای حمایت از تولیدکنندگان کوچک و همچنین جلوگیری از رانت خواری و تبانی در بازار انجام دهند.

انتهای پیام