عضو جدید هیات مدیره شرکت خاص و مهم انتخاب شد/ جاخالی بزرگ بورس تهران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،عصر دیروز مجمع عادی به طور فوق العاده سپرده گذاری مرکزی با حضور بیش از 86 درصد سهامداران برگزار و طی آن  سرمایه گذاری صبا تامین به عنوان عضو جدید، جانشین بورس کالا در هیات مدیره این شرکت خاص بازار سرمایه شد.

بورس تهران و کارگزاری سپهر باستان نیز به عنوان اعضای علی البدل برگزیده شدند.

3 عضو دیگر هیات مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی به دلیل برخورداری از سهام ممتاز ، از طرف نهاد ناظر و شامل سازمان بورس ، مدیریت فناوری بورس و شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس هستند. بانک ملی ایران نیز دیگر عضو حقوقی هیات مدیره سپرده گذاری مرکزی بشمار می رود.

بر اساس این گزارش، در جریان ورود و خروج سرمایه گذاری صبا تامین و بورس کالا به هیات مدیره "سمات" ، بورس تهران به دلیل تاخیر حضور نماینده در مجمع و ناکارآمدی در رایزنی ها، نتوانست وارد هیات مدیره شود و جا خالی بزرگی داد.

این درحالی است که شرکت سپرده گذاری مرکزی به دلیل مسئولیت ثبت همه اسناد و اوراق بهادار قابل معامله و ارتباط تنگاتنگ با بورس ها، یکی از مهمترین و خاص ترین شرکت ها و از ارکان اصلی بازار سرمایه ایران بشمار می رود و باید ارکان بازار از جمله بورس تهران ، فرابورس و بورس کالا در این شرکت حضور داشته باشند اما اهمال بورس تهران موجب شد تا نتواند جانشین بورس کالا شود.

در این میان ، شرکت فرابورس به دلیل ارتباط کاری ویژه با انواع اوراق و بازارهای نوین مالی، بر شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه تمرکز کرده و در هیات مدیره این شرکت حضور دارد اما بورس تهران با وجود حدود 330 شرکت و چندین اوراق و نقش مهمی که در بازار سرمایه دارد ، نتوانست وارد هیات مدیره شرکت مهم بازار سرمایه شود.

انتهای پیام