سخنان ربات هوشمند در خصوص نابودی انسان ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،این روبات انسان‌نما که سوفیا نام دارد و هفته گذشته تابعیت عربستان سعودی را گرفته،در کنفرانسی خبری با حضور چندین خبرگزاری و روزنامه از جمله خبرگزاری رویترز و فرانسه اعلام کرد: قصد ندارد انسان‌ها را نابود کند.

این روبات مجهز به هوش مصنوعی که شرکت هانسون رباتیکز آن را ساخته، می‌تواند پلک بزند،  شوخی کند و احساساتی مانند خجالت را نیز نمایش دهد.

سوفیا افزود: این از جنبه تاریخی بسیار مهم است که اولین ربات در جهان هستم که به من شهروندی اعطا شده است.

این ربات پیش از این نیز در ماه ژوئن ٢٠١٧ یکی از جاذبه‌های مهم کنفرانس سازمان ملل متحد در ژنو درباره چگونگی استفاده از هوش مصنوعی به نفع بشریت بود. این رویداد واکنشی بود به افزایش نگرانی‌ها در این مورد که پیشرفت‌های سریع در حوزه فناوری هوش مصنوعی ممکن است از کنترل انسان خارج شود و به جامعه آسیب برساند.

سوفیا البته در کنفرانس مطبوعاتی این هفته سعی کرد اطمینان خاطر بدهد وقتی پای هوش مصنوعی در میان است، جوانب مثبت بر منفی‌ می‌چربد و  به شیوه‌های مختلف به مردم کمک می‌کند.

این صحبت‌ها خلاف ادعای پیشین وی در ماه مارس ٢٠١٦ (فروردین ٩٥)  بود که در جریان نمایشی با حضور سازنده‌ در نمایشگاه فناوری SXSW تگزاس، به شوخی سازنده که گفت، آیا می خواهید مردم را از بین ببرید؟... لطفا بگو نه! رک و راست پاسخی خلاف نظر داد مبنی بر اینکه باشد، من انسان‌ها را نابود می‌کنم!.

سوفیا به نگرانی دیگری نیز دراین‌باره که هوش مصنوعی تا ٨٥ درصد از مشاغل در کشورهای درحال‌توسعه  را در معرض خطر قرار می‌دهد، پرداخت و گفت: ما هرگز جایگزین مردم نخواهیم شد، اما می‌توانیم دوستان و حامیان شما باشیم.

انتهای پیام