انتقاد نماینده مجلس از تلاش سایپا و ایران خودرو برای حفظ انحصار

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی اکبر کریمی با بیان اینکه برای داخلی سازی خودروهای شرکت رنو در یکی از شهرها کارشکنی صورت گرفته به تسنیم گفت: حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای ایجاد کارخانه‌های خودروسازی در ایران بسیار ضروری است اما کارشکنی‌ برخی مجموعه‌های خودروسازی بزرگ در استمرار شرایط انحصار مانع اجرایی شدن این موضوع شده است.

وی افزود: در قرارداد میان ایدرو و رنو ایجاد یک کارخانه خودروسازی در ساوه برای توسعه همکاری ها عنوان شده به این صورت که قرار شد خرید این کارخانه از سایپا انجام و توسعه تولید با فناوری پیشرفته و ایجاد زمینه استغال زایی در این شهر اجرایی شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متأسفانه شاهد کارشکنی هایی درخصوص تحقق این امر از سوی خودروسازان پایتخت نشین هستیم،ادامه داد: این کارشکنی‌های تعمدی باعث فرصت سوزی شده و حضور یک کارخانه خودروسازی خارجی در داخل با موانعی رو به رو شده که جای ابهام فراوانی دارد.

کریمی ضمن حمایت از تلاش های نماینده ساوه در این خصوص تاکید کرد: نمایندگان مجلس به صورت یکپارچه از ایجاد کارخانه رنو در ساوه حمایت خواهند کرد و اجازه کارشکنی را به مجموعه های خودرو سازی نمی دهند.این قابل قبول نیست که تمام ظرفیت خودروسازی در دو شرکت خاص منحصر شود، باید اجازه توسعه فعالیت به سایر تولیدکنندگان به نحوی که فضای تولید خودرو رقابتی تر شود را داد.

وی با بیان اینکه شرکت رنو در ساوه متعهد شده تا قسمتی از تولیدات را صادر کند،گفت: این موضوع می تواند به ارزآوری بیشتر کمک کند.کارشکنی صورت گرفته در مسیر حضور و ایجاد این کارخانه به هیچ وجه قابل قبول نیست و آن را به طور جد در کمیسیون های اقتصادی و صنایع پیگیری و با افرادی که مسبب این وضعیت هستند برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام