امید وزیر صنعت به صادرات 9 میلیون تنی فولاد در 96 و الگو برداری از "فولاد"

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد شریعتمداری در افتتاحیۀ سیزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن ،از فولادمبارکه به عنوان نماد عینی و واقعی ایجاد ارزش افزوده و کامل بودن زنجیرۀ تولید ذکر کرد و گفت: این شرکت از همان ابتدای بهره برداری با در نظر گرفتن اصل توسعه و ایجاد ارزش بیشتر، شعار زیبای از سنگ تا رنگ را سرلوحۀ کار قرار داده که این بسیار ارزشمند است و باید الگوی سایر صنایع نیز قرار گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت تکمیل زنجیرۀ تولید و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در صنایع گفت: در حوزۀ سیاست گذاری داخلی بنا را بر آن گذاشته ایم که فعالیت ها در حوزۀ معدن و صنایع معدنی را بر اساس اولویت آنها، با زنجیرۀ ارزش بالاتر مواجه کنیم ضمن اینکه در این راستا با احیای ستاد زنجیرۀ فولاد فعالیت ها را از سر گرفته ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بخش ایجاد ارزش افزودۀ بالاتر باید شرکت های بیشتری مانند فولاد مبارکه داشته باشیم،گفت: اگر بخواهیم هدفگذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد محقق شود،باید به سمت دانش بنیان کردن بیشتر امور و ایجاد بازارهای باثبات صادراتی پیش برویم.

شریعتمداری اظهار امیدواری کرد سال جاری باید بتوانیم میزان صادرات فولاد را به ۹ میلیون تن برسانیم و قدمهای استوارتری برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برداریم.با تمهیداتی که مسئولان در نظر خواهند گرفت، بخش ساخت وساز نیز باید به رونق لازم برسد تا سایر حوزه های مرتبط در این بخش نیز به شکل فعالتری بتوانند به فعالیت ها ادامه دهند.

وی از تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه از سوی دولت برای نوسازی صنعتی خبر داد و گفت: تمامی صنایع کوچک و بزرگ نیز می توانند از این امکان بهره مند شوند.

انتهای پیام