لغو همکاری بانک اماراتی با تجار ایرانی تکذیب شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روز گذشته خبری مبنی‌بر لغو همکاری یکی از بانک‌های بزرگ امارات با تجار ایرانی در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه ان‌بی‌دی‌بانک در نامه‌ای به تجار ایرانی اعلام کرده در بررسی‌های صورت‌گرفته دیگر امکان وجود حساب‌ها وجود ندارد و آنها متناسب با معیارهای این بانک نیستند.

مسعود دانشمند ضمن تکذیب تصمیم بانک اماراتی برای لغو همکاری با تجار ایرانی به روزنامه شرق گفت: نامه‌ای که ازسوی یکی از خبرگزاری‌ها منتشر و بعد در رسانه‌های دیگر بازنشر شد، مربوط به پایان همکاری آن بانک با یکی از صاحبان حساب ایرانی بود و تا آنجایی که ما می‌دانیم، این نامه تنها برای یک نفر ارسال شده و با پرس‌وجویی که از اعضای اتاق و فعالان اقتصادی ایرانی در دوبی انجام دادیم مشخص شد این اتفاق برای دیگر تجار ایرانی که در این بانک حساب دارند نیفتاده و درواقع ارتباطی با ایرانی‌بودن صاحب حساب ندارد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد این اقدام بانک اماراتی مرتبط با قانون مبارزه با پول‌شویی است. در مواردی که برای ما ایرانی‌ها به دلیل عدم وسواس در نگهداری و آرشیو مدارک زیاد پیش می‌آید، عدم امکان ارائه مستندات معامله وجود داشته باشد، معمولا بانک در یک نامه که فرمت آماده و مشخصی دارد، از مشتری درخواست می‌کند به ارتباط با بانک پایان دهد. بنابراین این مسئله‌ای نیست که برای همه ایرانیان عمومیت داشته باشد و دولت امارات هم با توجه به حجم بالای معاملات مابین امارات و ایران مایل نیست رابطه تجاری‌ با ایران را از دست بدهد.

انتهای پیام