۹۰ درصد اقتصاد ایران در قبضه دولت/ عدم پیش بینی نفت و دلار

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،عزت‌الله یوسفیان ملا به رادیو گفت: قیمت و میزان تولید نفت و همین‌طور نرخ ارز در بودجه سالانه یک عدد فرضی است و متأسفانه به واقعیت نزدیک نیست. بدبختانه آمار و اطلاعات درستی در دست نیست تا بتوان عدد و رقم مربوط به نفت، ارز و سایر درآمدها را به‌معنی واقعی کلمه در بودجه سالانه پیش‌بینی کرد.

وی ادامه داد: به‌طور کلی اعداد و ارقام درآمدها از قبیل فروش نفت، مالیات و غیره به واقعیت نزدیک نبوده بلکه همه مبتنی بر حدس و گمان است. تعیین قیمت ارز دستوری نیست بلکه مبتنی بر مکانیزم عرضه و تقاضا در بازار و از مؤلفه‌های تأثیرگذار در اقتصاد است.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم تک‌نرخی شدن ارز گفت: به‌رغم تمامی شعارهای دولتمردان در ادوار مختلف طرح مزبور هنوز از کلماتی از روی کاغذ به رفتاری عملی تبدیل نشده است.همچنین هزینه جاری دولت روز به روز زیادتر و در برابر هزینه‌های عمرانی کمتر می‌شود.

یوسفیان ملا با بیان اینکه کوچک‌ و چابک‌شدن بدنه دولت می‌تواند آثار مفیدی در اقتصاد داشته باشد،افزود: در حال حاضر 90 درصد اقتصاد ایران در قبضه بخش دولتی است.اقتصاد دولتی تاکنون برای هیچ کشوری سعادت، پیشرفت و تعالی به ارمغان نیاورده است.

انتهای پیام