زمان تقریبی بازگشت "های وب" به بورس و عرضه بلوک ۲۰ درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی اعلام خرید شرکت پارس آنلاین توسط شرکت داده گستر عصر نوین ، نماد "های وب" از 7 آبان بسته شده تا با روشن شدن ابعاد این موضوع ، سازمان بورس و سهامداران در جریان قرار گیرند و در تصمیم گیری ها لحاظ کنند.

در این میان ، چند روز پیش "های وب" با اصلاح پیش بینی درآمد سال مالی اسفند جاری ، سود 386 ریالی هر سهم را با 10 درصد افزایش، 426 ریال اعلام کرد و در نیمه اول سال قادر به تحقق 43 درصد معادل 185 ریال شد اما باید اطلاعات تکمیلی در مورد خرید 100 درصد شرکت پارس آنلاین به سازمان بورس ارایه می کرد.

آخرین پیگیری های بورس پرس از این موضوع نشان می دهد، مدیران این شرکت 400 میلیارد تومانی، شب شنبه اقدام به ارسال اطلاعات (که محدود به خرید پارس آنلاین نبود) در کدال کرده و نهاد ناظر هم در حال بررسی است. بنابراین انتظار می رود "های وب" طی امروز و فردا و یا در دورترین زمان ممکن، هفته آینده به بورس بازگردد.

براساس این گزارش، هر چند تاکنون رقم خرید پارس آنلاین و برخی موارد و جزییات آن محرمانه مانده اما از قرار معلوم سهامدار عمده و 86 درصدی آن یعنی ایمان میری در نظر دارد بعد از بازگشایی نماد، اقدام به واگذاری 20 درصد سهام بابت خرید پارس آنلاین عرضه کند و در کنار آن ، اقساط بلندمدتی را بپردازد.

با این اوصاف باید در وهله اول منتظر انتشار شفاف سازی "های وب" در کدال و اعلام احتمالی مواضع سازمان بورس بود. در مرحله بعد هم باید دید قیمت هر سهم این شرکت که با 479 تومان بسته شده ، با چه نوسانی روبرو خواهد شد. در مرحله بعدی هم باید قیمت بلوک 20 درصدی های وب مشخص شود که از قرار معلوم فرایند ارزشگذاری آن به اتمام رسیده است.

از سوی دیگر، نهایی شدن قرارداد خرید پارس آنلاین توسط های وب ، حدود یک ماه زمان خواهد برد و مدیران شرکت در نظر دارند بعد از نهایی شدن این موضوع مهم ، با برگزاری برنامه خبری ، توضیحات بیشتری دهند.

انتهای پیام