تنها ۳ استان مجوز نظام مهندسی ساختمان مسکن مهر دارند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،فرج الله رجبی با اشاره به تخریب ساختمان های مسکن مهر دراستان کرمانشاه در پی زلزله شب گذشته درخصوص نحوه نظارت سازمان نظام مهندسی بر این ساختمان ها به خانه ملت گفت: در زمان ساخت و ساز پروژه های مسکن مهر به دلیل آنکه تلاش شد این ساختمان ها ارزانتر تمام شوند، بدون نظارت سازمان نظام مهندسی ساخته شد.

وی ادامه داد: عدم نظارت سازمان نظام مهندسی بر مسکن مهر باعث می شود در حوادثی چون زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه شاهد خرابی این ساختمان ها باشیم.عکس های ساختمان های تخریبی حاکی از آن است که هنوز نقطه مثبت دارند و سیستم باربری و ایستایی آنها با کیفیت مناسبی ساخته شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: زمان ساخت و ساز مسکن مهر وزارت راه مسئولیت را برعهده گرفته و مستقیما و بدون گذاراندن مراحل قانونی مجوز پروانه ساخت و ساز این پروژه ها را صادر کرده است.تخریب این ساختمان ها باعث جوسازی علیه سازمان نظام مهندسی شده در حالی که بسیاری از ساختمان ها از شمول نظارت سازمان نظام مهندسی خارج بودند و مسئولیت آنها با سازمان نیست و سازنده باید در این زمینه پاسخگو باشد.

رجبی با بیان اینکه مسکن مهر سه استان از نظارت سازمان نظام مهندسی برخوردار هستند،اظهار داشت: باید از فضای به وجود آمده برای طبقه بندی کردن اطلاعات ساختمان ها استفاده کرد، اما متاسفانه با عبور از جو رسانه ای، موضوع کیفیت ساختمان ها فراموش می شود.باید از ظرفیت سازمان نظام مهندسی استفاده کرد تا باری از دوش دولت در زمینه نظارتی برداشته شود.

وی عنوان کرد: اگر سیستم واحدی برای ساخت و سازها در نظر گرفته شود و نظارت بر ساختمان های کوچک، بزرگ، پر و کم جمعیت صورت گیرد و سیستم ثبت شناسنامه فنی مهندسی راه اندازی شود در زمان حوادث مسئول نهادها مشخص خواهد شد.

انتهای پیام