رشد٦٢٠ درصدی فروش املاک مازاد بانک صادرات همچنان غایب و مبهم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بانک صادرات که با سرمایه 5.78 هزار میلیارد تومانی با توقف 16 ماهه نماد در بورس روبرو است، در راستای عمل به تکالیف قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، طی ٦ ماه ابتدای سال‌جاری ٢٤٩ رقبه از املاک مازاد را به ارزش ٢٣٦٧ میلیارد ریال به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش بیش از ٦٠٠ درصد رشد داشته است.

این در حالی است که طی نیمه اول سال ٩٥ این بانک موفق به فروش ٦٢ رقبه ملک مازاد به ارزش ٣٨٠ میلیارد ریال و در نیمه دوم با فروش ٨٥ رقبه ملک بالغ بر ٤٩٠ میلیارد ریال (در مجموع ١٤٧ رقبه ملک به ارزش ٨٧٠ میلیارد ریال) بخشی از املاک مازاد شده بود.

بنابراین گزارش، طی نیمه اول سال ٩٦ در پی تدوین استراتژی‌های فروش، طبقه بندی املاک مازاد و تهیه نرم‌افزار جامع، اهداف جدیدی در روند برگزاری مزایده‌های فروش در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس ضمن برگزاری ٧٣ مزایده، فروش ٢٤٩ رقبه ملک به ارزشی بالغ بر ٢٣٦٧ میلیارد ریال به انجام رسید که از نظر ریالی نسبت به مدت مشابه در سال ٩٥ بیش از ٦ برابر رشد داشته است.

همچنین فروش املاک مازاد یاد شده در ٦ ماه ابتدای سال ٩٦ از نظر تعداد نسبت به کل سال ٩٥، قریب به ١٧٠ درصد افزایش داشته است. بر این اساس "وبصادر" طی ١٨ ماه منتهی به پایان شهریور‌ماه سال‌جاری ٣٩٦ رقبه از املاک مازاد به ارزش ٣٢٣٧ میلیارد ریال را به فروش رسانده و در راستای عمل به قانون مذکور، موفقیت قابل‌توجهی کسب کرده است. برنامه‌ریزی برای تحقق ١٠٠ درصدی اهداف تکلیفی بانک به موجب این قانون برای ادامه سال ٩٦ و سال ٩٧ با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام