افراد مرتبط با پرونده‌ مؤسسات مالی غیرمجاز بازداشت شده اند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازایسنا، صادق آملی لاریجانی دیروز در جلسه مسئولان عالی قضایی به جلسه اخیر سران سه قوه اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از محورهای مهم این جلسه تصمیم‌گیری برای حل مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی بود، گفت: متاسفانه بر اثر برخی سوء‌نظارت‌ها گرفتاری‌هایی از جانب موسسات مالی و اعتباری برای بخشی از هموطنان به‌وجود آمده است.

وی افزود: در حال حاضر ما نباید صرفا به‌دنبال مقصر باشیم، بلکه اصلی‌ترین هدف هر سه قوه این است که مشکل سپرده‌گذاران حل شود یعنی به نحو مقتضی، اموال مردم به آنان بازگردد و جبران خسارت صورت گیرد. دستگاه قضایی به موضوع ورود کرده و برخوردهای قانونی را هم انجام داده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بسیاری از افراد درگیر در پرونده‌های مربوط به موسسات مالی غیرمجاز بازداشت شدند، تاکید کرد: قوه‌قضائیه برای کمک به مردم و حمایت از آنان به میدان آمده و تلاش کرده تا اموال مال‌باختگان موسسه اعتباری فرشتگان بازگردانده شود و مورد حیف و میل قرار نگیرد.

آملی لاریجانی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی بانک مرکزی نظارت بر بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری است، اظهار داشت: نباید موسسات غیرمجاز داشته یا این موسسات در کشور رها باشند. البته برخی قوانین نیز دچار نقیصه‌هایی بود که این کاستی‌ها رفع شده و در حال حاضر بانک مرکزی مسئول نظارت بر بانک‌ها و موسسات مالی است که باید این نظارت‌ها مستمر و قاطعانه باشد.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر بانک‌ها و موسسات مجاز گفت: سرمایه‌گذاری مستقیم بانک‌ها در بسیاری از امور اقتصادی خلاف مصلحت و شاید هم خلاف قانون باشد. بانک‌ها نباید مستقیما وارد کسب‌و‌کار شوند، بلکه باید واسطه‌ای برای رونق تولید و کسب‌و‌کار باشند. حمایت از تولید نیز به این معنا نیست که برخی افراد به بهانه آن با ارائه وثایق غیرقابل نظارت یا کم‌اعتبار، بتوانند مبالغ زیادی تسهیلات دریافت کنند و نظام بانکی را با مشکلاتی مواجه سازند.

آملی لاریجانی با اشاره به مقوله تامین امنیت اقتصادی گفت: متعهد شده‌ایم که در چارچوبی معقول و به شکلی که برخی افراد سودجو نتوانند از این چارچوب‌ها بهره‌برداری کنند، زمینه‌های لازم را برای تامین امنیت سرمایه‌گذاری‌های واقعی فراهم کنیم.

انتهای پیام