شفاف سازی 2 شرکت بورسی و درخواست "وتوسم" در مورد پرداخت سود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،کاشی تکسرام که با سرمایه 29.4 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس درج شده و ترکیبی از اشخاص حقیقی را در ترکیب سهامداری خود داراست،درخصوص نرخ فروش محصولات شفاف سازی کرد.

بر این اساس،فروش شرکت بر اساس فهرست قیمت عامل (درب کارخانه) به نمایندگان فروش به انجام رسیده و آنها بر اساس این فهرست نسبت به فروش محصولات به مصرف کنندگان نهایی اقدام می کنند.تفاوت حدود 40 درصدی بین نرخ عامل و نرخ مصرف در بررسی های به عمل آمده این صنعت، عرف تجاری است.

تفاوت نرخ عامل و نرخ مصرف"کترام" متناسب با نوع کالا از 21 تا 44 درصد متغیر است و این تفاوت عمدتا ناشی از عواملی مانند کند یا تند فروش بودن محصولات،تولید جدید یا قدیم بودن محصولات و سایر عواملی که در تحقیقات بازار مشخص شده،تعیین و به اجرا گذاشته شده است.فروش محصولات توسط شرکت بر اساس فهرست قیمت عامل  و بصورت اعتباری و مدت دار انجام می شود.

به قیمت های عامل حسب مورد تخفیفاتی شامل حجم فروش،فروش نقدی،شکست کاشی یا شکایت مشتریان درخصوص کیفیت و همچنین تحقیقات موردی درخصوص محصولات راکد یا با متراژ پایین تعلق می گیرد.

نرخ های فروش شرکت تابعی از درجه بندی تولید محصولات بوده که به دلیل فرسودگی ماشین آلات و محدودیت های خطوط تولید،سهم تولید کالای مرغوب و درجه یک نسبت به کارخانجات جدید را پایین تر می آورد.همچنین نرخ های فروش در مقایسه با شرکت های مشابه قابل قبول است.

با توجه به رکود شدید بازار،وجود رقبای متعدد با کارخانه های مدرن و جدید و تمامی موارد مذکور،شرکت با افت مواجه شده که تلاش مستمر در نوآوری و تولید محصولات جدید و مورد سلیقه بازار با امکانات محدود به عمل آمده است و در صورت عدم حصول نتیجه تنها راه رقابت در بازار،انعطاف در فروش اعم از نرخ فروش و دوره بازپرداخت است.

شفاف سازی شرکت شيشه و گاز

شرکت شيشه و گاز با سرمایه با سرمایه اسمی 25 میلیارد تومانی درخصوص درامد حاصل از محل ماده 20 رفع موانع تولید در پيش بينی درآمد هر سهم سال مالی ۹۶ شفاف سازی کرد.

این شرکت بورسی مشمول ماده 20 رفع موانع تولید شده بنابراین با اهمیت تاثیر سود و زیان آن در تصمیم گیری سهامداران اعلام کرد: تغییرات درآمدهای غیر عملیاتی ریالی بالغ بر 7.89 میلیارد تومانی که ناشی از تغییرات نرخ ارز و محاسبه نرخ بهره تسهیلات دریافتی از 20 به 15 درصد بوده، با نهایی شدن صورت های مالی و پیش بینی تعدیلی حسابرسی شده به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

"کگاز" از دلایل عدم اعلام این شفاف سازی در زمان ارائه صورت های مالی 6 ماهه حسابرسی نشده،به در دسترس نبودن مبلغ مذکور درآن زمان و نهایی نشدن محاسبات توسط بانک صنعت و معدن اشاره کرده است.

توضیحات "وتوسم" درخصوص پرداخت سود سهام

سرمایه گذاری توسعه ملی که با سرمایه 450 میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس درج شده و زیرمجموعه مهم سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) محسوب می شود ،در 22 شهریور مجوز افزایش سرمایه 33 درصدی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی جهت رساندن سرمایه به 600 میلیارد تومان از سازمان بورس اخذ کرد.

در این راستا،"وتوسم" درخصوص پرداخت سود سهام دوره مالی منتهی به آذر سال گذشته اعلام کرد: کلیه سهامداران حقیقی و حقوقی که تا کنون مشخصات حساب بانکی را ارائه نکرده اند، در اسرع وقت نسبت به معرفی آن جهت واریز سود سهام سال 95 اقدام کنند.

انتهای پیام