احتمال بازنگری قرارداد توتال با ایران در صورت عدم اجرا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،پاتریک پویان به شبکه سی ان ان گفت: اگر نتوانیم به دلایل حقوقی و تغییر در رژیم تحریم ها ،قرارداد با ایران در مورد توسعه میدان گازی پارس جنوبی را اجرا کنیم، باید در آن بازنگری کنیم.

وی افزود: اگر یک رژیم تحریمی در مورد ایران وجود داشته باشد، ما باید آن را به دقت بررسی کنیم... ما در آمریکا فعالیت و دارایی هایی داریم و اخیرا دارایی های بیشتری در این کشور خریداری کرده ایم.

پویان ادامه داد: ما روی پروژه گازی ایران کار می کنیم. مناقصه هایی برگزار کرده ایم و باید قراردادهای مربوط به این مناقصه ها را منعقد کنیم... این قراردادها تا ماه ژانویه منعقد خواهند شد... امیدوارم تا آن زمان پاسخی (از جانب کنگره) برای رئیس جمهور داشته باشیم و رئیس جمهور (آمریکا) باید در آن زمان در مورد تمدید یا عدم تمدید مجوز (فعالیت شرکت ها در ایران) تصمیم گیری کند.

بنابراین گزارش،توتال هفته گذشته با خرید مجموعه ای از دارایی های ال ان جی از شرکت انجی، از جمله بخشی از سهام این شرکت در پروژه ال ان جی کامرون در لوئیزیانا که یکی از پایانه های جدید صادرات گاز در آمریکای شمالی محسوب می شود، میزان حضور در بخش انرژی آمریکا را افزایش داد.این خریدها آسیب پذیری شرکت فرانسوی در قبال هرگونه تحریم دولت آمریکا را افزایش می دهد. اما فعلا توتال طبق روال عادی به همکاری با ایران ادامه می دهد.

انتهای پیام