کاهش حقوق بازنشستگی روسای جمهور آمریکا تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از آسوشیتدپرس،اعضای مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را برای کاهش دادن میزان مزایا و حقوق بازنشستگی روسای جمهور سابق این کشور مصوب کردند.بنا بر طرح مصوب مجلس نمایندگان آمریکا، میزان حقوق بازنشستگی روسای جمهور سابق آمریکا به 200 هزار دلار کاهش می‌یابد در حالی که اکنون این مبلغ، 205 هزار و 700 دلار است.

همچنین قرار شده که مبلغ تخصیص داده شده به دفاتر روسای جمهور، به 500 هزار دلار کاهش می‌یابد البته این مقدار در سال‌های آینده هم کاهش می‌یابد و در نهایت به 250 هزار دلار خواهد رسید.

جودی هایس عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت جورجیا طرح مذکور را به این مجلس پیشنهاد کرد و این طرح با موافقت قانونگذاران مواجه شد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با این استدلال که روسای جمهور سابق با توجه به درآمدهای هنگفت ناشی از فروش کتاب‌ و انجام سخنرانی‌ها، دیگر نیازی به پول مالیات دهندگان آمریکایی ندارند، با کاهش میزان این حقوق بازنشستگی و مزایا موافقت کردند.

بانی این طرح با اعتقاد بر اینکه سبک زندگی روسای جمهور سابق آمریکا نشان می‌دهد امکان آن که مالیات‌دهندگان آمریکایی به آنها پول کمتری بدهند، وجود دارد،در تایید اظهارات مثالی از دو رئیس جمهور سابق مطرح کرد و گفت:بیل کلینتون از زمان کنار رفتن از منصب، با انجام سخنرانی‌های مختلف، بیش از 100 میلیون دلار  کسب کرد و جورج بوش پسر هم تنها برای انتشار یک کتاب، قرارداد 10 میلیون دلاری بست.

بنابراین گزارش،کنگره آمریکا سال 2016 مصوبه‌ای برای کاهش میزان حقوق بازنشستگی روسای جمهور تصویب کرد اما باراک اوباما آنرا وتو کرد. حال باید دید دونالد ترامپ با این طرح چه می‌کند.سناتور جونی ارنست در سنای آمریکا، طرحی مشابه درباره کاهش حقوق بازنشستگی و مزایای روسای جمهور سابق را به این مجلس ارائه داده است.

انتهای پیام