عرضه محصولات شرکتهای تابعه شستا در بورس کالا و دفاع از نظارتها و واگذاری ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، علی ربیعی در جلسه علنی دیروز مجلس که برای پاسخ به سئوالات چند نماینده ، توضیح می داد، گفت: تعدادی از شرکت های تابع وزارت تعاون، مدیریتی و بسیاری غیر مدیریتی و ابزاری برای هلدینگ ها بوده و ممکن است با بروز خطا مواجه شده باشیم اما همواره با کمک نیروهای اطلاعاتی و دستگاه های نظارتی توانسته ایم در این زمینه به خوبی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه از دادستان تهران داوطلبانه درخواست رسیدگی به این شرکت ها را داشتیم، افزود: سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه همه جا با ما حضور دارند و بر کار این شرکتها نظارت می کنند.

این مقام مسئول با اعلام استقرار سامانه هوش تجاری در شستا گفت: محصولات شرکت های تابعه در بورس کالا به فروش می رسد و کاهش بنگاه داری در برنامه جدی ما است که متعهد به انجام ان هستیم و شاید در هیچ دوره ای این چنین بر این موضوع اصرار نداشتیم. ما کارگر اخراج نکرده ایم بلکه سعی کردیم تیمارداری کنیم.در اجرای قانون با شفافیت عمل کرده ایم و در راستای اهداف نظام و مبارزه با فساد گام هایی فراتر از ثبت شرکت ها برداشته ایم.

وی با بیان اینکه ده سال بحث حسابرسی صندوق ها انجام نشده بود،گفت: این موضوع انجام شد و از مجموع ۲۶۴ شرکتی که طبق اصل ۴۴ شامل واگذاری ها می شدند تا هفته قبل،۲۲۱ شرکت را واگذار کرده ایم. برای توزیع وضعیت صندوق ها تقاضای جلسه غیرعلنی با نمایندگان داشته ام. چرا که معتقدم باید در این موضوع به بحث صاحبان حق و بازنشستگان نگاه ویژه کنیم.

انتهای پیام