خط قرمز رئیس سازمان بورس و احتمال برگزاری 50 سالگی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سازمان بورس، شاپور محمدی در چهارمین جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت اقتصاد با تأکید بر اینکه اعتماد به بازار سرمایه خط قرمز سازمان بورس است، گفت: نقدپذیری و پذیرش مسایل بازار سرمایه در دستور کار قرار دارد و همواره در این راه تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ارکان اقتصادی از جمله بانک ها و بیمه ها به عنوان شرکت های پذیرفته شده در بورس، اهمیت بالایی برای بازار سرمایه دارند،اظهار داشت: در صورتی که هر کدام از ارکان اقتصادی با مشکلاتی روبرو شوند، همه نهادهای اقتصادی باید کمک کنند تا مشکل برطرف شود.هیچکدام از مجموعه های مرتبط با وزارت اقتصاد، قصد ندارند مشکلات یا مسایل پیش روی خود را پنهان کنند،آنچه برای مجموعه اقتصادی مهم است، نقد منصفانه و ارایه پیشنهاد برای بهبود عملکرد است.

این مقام مسئول با اشاره به پنجاهمین سالگرد فعالیت بازار سرمایه عنوان کرد: همگی مدیران حاضر در این نشست، به اهمیت بازار سرمایه و نقش آن، در توسعه اقتصادی واقف و با عملکرد آن آشنا هستند.با احتمال برگزاری جشن پنجاهمین سالگرد فعالیت بازار سرمایه، قصد داریم این بازار را آنگونه که هست، معرفی کرده تا ابزارها، امکانات و مشکلات به شکل کامل و شفاف برای آحاد جامعه مشخص شود.

محمدی با اشاره به اینکه برای ورود به این بازار باید از دانش و تخصص کافی برخوردار بود، گفت: برای فعالیت در بازار سرمایه، باید امکانات، توانمندی ها، ابزارها و خطرات ذاتی این فعالیت اقتصادی روشن و شفاف باشد. در این راه نیز، کمک و همکاری همه اصحاب رسانه از جمله، مدیرانی که امروز در این نشست حضور دارند، ضروری است و سازمان بورس به گرمی از همراهی متخصصان فرهنگ ساز جامعه استقبال می کند.

وی تصریح کرد: ضروری است همه مردم جامعه به ویژه فعالین اقتصادی حاضر در بازار سرمایه از گذشته این نهاد اقتصادی آگاه بوده و از وضعیت فعلی اطلاع لازم را داشته باشند تا بتوانند در خصوص آینده پیش بینی های منطقی کنند.

انتهای پیام