نتیجه بازدید هیاتی ایرانی از چند شرکت معروف کره ایی و حیرت نماینده مجلس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی ملکی درخصوص سفر هیاتی از کمیسیون صنایع و معادن مجلس به کره‌جنوبی به خانه ملت گفت: در این جلسه تبادل اطلاعات درخصوص رفع موانع صادرات و تبادل فناوری صورت‌گرفت و رئیس کمیسیون صنایع مجلس کره جنوبی تعهداتی را در این زمینه تقبل کرد.

وی تصریح کرد: با بازدید از شرکت سامسونگ درخصوص روابط متقابل وایجاد کارخانه بحث شد که بیشتر نگرانی آنها از مجوز آمریکا است زیرا این کشور در آنجا حضور پررنگی دارد. همچنین با گروه صنعتی هیوندای و یکی از تولیدکنندگان فولاد این کشور نیز بازدید کردیم.

این نماینده مجلس با اشاره به بازدیدها از خودروسازی و خط تولید به روزترین تولید خودرو کره  جنوبی، ادامه داد: بزرگترین هدف ما نهایی کردن حمایت از قرارداد کشتی‌سازی بود که در این راستا سفارش ساخت 10 عدد کشتی باری توسط ایران به کشتی‌سازی هیوندای داده شده است.6 فروند از این کشتی‌ها توسط صنایع متوسط هیوندایی تولید می‌شود که ظرفیت جابجایی بار به میزان 50 هزار تن را دارند و هم اکنون در حال ساخت هستند.

ملکی با بیان آنکه آنچه که ما را متحیر کرده زمان شروع و پایان ساخت کشتی است که حداکثر 8 تا 9 ماه طول می‌کشد، گفت: 6 فروند از این کشتی‌های سفارش ایران در صنایع متوسط در حال ساخت بود و 4 فروند دیگر در صنایع سنگین هیوندایی مراحل ساخت را طی می‌کردند.

وی با اظهار امیدواری به اتمام مراحل ساخت کشتی ها و تحویل آن در اردیبهشت سال آینده عنوان کرد: این قراردادها به قیمت مناسبی منعقد شده‌اند، سفارش ساخت این کشتی‌ها قبل از برجام منعقد شده بوده که شرکت هیوندایی به علت اعمال تحریم‌ها از اجرای قرارداد  سرپیچی کرده اما با مدیریت صحیح سازمان کشتی‌رانی این قرارداد با قیمت مناسب و دریافت نوع جدید منعقد شد.

ملکی افزود: سفارش و تحویل 10 کشتی همزمان ناوگان کشتیرانی را جوان و اعتبار بین‌المللی را ارتقاء می‌دهد همچنین هزینه‌های بیمه و ریسک را افزایش می‌دهد که این‌موارد همگی به حضور فعال در زمینه‌ حمل‌ونقل دریایی کمک می‌کند.

انتهای پیام