معایب تاخیر پرداخت پول خرید تضمینی گندم از زبان نماینده مجلس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جلال محمودزاده با اشاره به حضور دلالان در بازار گندم به دلیل تاخیر دولت در پرداخت پول خرید تضمینی گندم به خانه ملت گفت: متاسفانه وزارت کشاورزی در زمینه پرداخت پول خرید تضمینی گندم ضعیف عمل کرده و با وجود اینکه محصول را تحویل گرفته تنها 50 درصد پول آن را به کشاورزان پرداخت کرد.

وی ادامه داد: در شرایطی که هنوز پول محصول سال گذشته به کشاورزان پرداخت نشده،آنها برای کاشت گندم خود را آماده کرده اند و این رویه تاسف بار است.این وضعیت تنها در باره گندم صدق نمی کند، کشاورزان برنج، چغندرقند و سیب زمینی و در کل محصولات تضمینی با چنین روندی مواجه هستند و هنوز پول محصولات سال های گذشته را تمام و کمال از دولت دریافت نکرده اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت به وعده ها در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی عمل نکرده،گفت: پرداخت نکردن به موقع پول محصولات کشاورزی، باعث می شود کشاورزان برای اینکه زودتر به پول برسند محصول را با قیمتی پایین تر به دلالان و واسطه ها بفروشند.

محمودزاده با تاکید براینکه کشاورزان برای خرید بذر نیاز به پول دارند، افزود: فروش محصول به دلالان تنها یک فایده دارد و اینکه کشاورزان پول لازم برای خرید بذر جدید را فراهم می کند اما آنها مجبورند زیر قیمت محصول را بفروشند و در برخی مواقع دلالان بر سر کشاورز کلاه می گذارند و بهای محصول را تمام و کمال پرداخت نمی کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید اعتماد کشاورزان را با پرداخت به موقع پول جلب کند، اظهار داشت: فروش محصول به دولت در نهایت به نفع کشاورزان تمام می شود اما دولت با عملکرد ضعیف نتوانسته اعتماد و اطمینان لازم را ایجاد کند.در نهایت تاخیر دولت در پرداخت پول خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم باعث تقویت دلالان و واسطه ها شده است.

انتهای پیام