نتایج مجمع بزرگترین تولیدکننده اوره و آمونیاک ایران و آخرین وضعیت شرکت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه پتروشیمی پردیس جهت تصویب صورت های مالی منتهی به شهریور سال جاری برگزار شد و درحالی این شرکت سال قبل 1230 ریال به ازای هر سهم بدست آورده بود که با توجه به عدم راه اندازی طرح و توسعه در سال مالی قبل و کاهش قیمت های جهانی، با تعدیل منفی مواجه شد و در نهایت 599 ریال به ازای هر سهم محقق و 465 ریال برای تقسیم کنار گذاشت.

قاسم منظری توکلی به عنوان رییس مجمع و به نمایندگی از نفت و گاز پارسیان در مورد تقسیم سود گفت : با توجه به اینکه شرکت هزینه های طرح و توسعه را به عهده داشت و با کمبود نقدینگی روبه رو است و از طرفی سود سنوات قبلی سهامداران عمده پرداخت نشده،سعی بر این است سال جاری کمتر تقسیم کنیم .

حسین شهریاری مدیر عامل "شپدیس" نیز در مورد طرح و توسعه که با تاخیر مواجه شده،گفت : طرح آمونیاک 20 روز پیش وارد مدار شد و با حدود 70 تا 80 درصد ظرفیت فعالیت می کند . طرح اوره چند روز قبل راه اندازی شده و در حال تولید است و نگرانی از تولید اوره نداریم. از نکات بارز واحد سوم اوره و آمونیاک داشتن واحدهای پشتیبانی بخار و آب مجتمع است که 60 درصد قیمت پتروشیمی مبین است و می تواند قیمت تمام شده را کاهش دهد .با این حال فازهای یک و دو از یوتیلیتی پتروشیمی مبین استفاده می کنند.

وی در مورد کاهش سودآوری درسال مالی قبل توضیح داد: با توجه به تاخیر در راه اندازی طرح ، قطعی برق از پتروشیمی مبین و کاهش قیمت جهانی اوره مجبور به تعدیل منفی شدیم . با توجه به اینکه 30 درصد کاهش قیمت می تواند 70 درصد کاهش سود ایجاد کند این کاهش سود معمول است .

این مقام مسئول درخصوص صادرات محصولات اظهار داشت : در سال مالی مورد گزارش 200 هزار تن کاهش صادرات داشتیم که به دلیل کمبود محصول در انبار و افزایش فروش داخلی بود .

شهریاری در مورد نگرانی یکی ازسهامداران از افزایش قیمت ارز و داشتن تسهیلات ارزی گفت : شرکت بخاطر طرح و توسعه،وام ارزی کمی حدود 91 میلیارد تومان دارد که تاثیر زیادی بر صورت های مالی نخواهد داشت. همچنین هزینه استهلاک هم در بودجه سال آتی دیده شده است .

بنابراین گزارش،این شرکت بورسی که در ترکیب سهامداری نفت و گاز پارسیان را با 66.7 درصد و بازرگانی پتروشیمی را با 16.2 درصد  سهم داراست با سه خط تولید اوره و آمونیاک بزرگترین تولیدکننده اوره و آمونیاک در ایران بوده و سود سال آتی هر سهم را 772 ریال پیش بینی کرده است.

انتهای پیام