تعدیل منفی معنادار و شناسایی زیان دو شرکت بورسی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان انتشار گزارش حسابرسی شده شرکت ها از عملکرد نیمه اول سال ، اکثر آمار و ارقام اعلام در گزارش حسابرسی نشده با حداقل انحراف منتشر شد اما دو شرکت بورسی در گزارش حسابرسی شده با تعدیل منفی 18 و 15 درصدی روبرو شدند.

براین اساس ، گزارش حسابرسی شده شرکت چرخشگر که ایرانخودرو دیزل سهامدار عمده 58.1 درصدی آن محسوب می شود، در مقایسه با عملکرد 6 ماهه حسابرسی نشده ،دارای انحراف و تعدیل منفی 18 درصدی شده و علاوه بر آن، زیان ثبت کرده است. 

از این رو،"خچرخش" با سرمایه اسمی 95.2 میلیارد تومانی، پیش بینی درآمد هر سهم را با 51 ریال سود اعلام کرده بود اما با شناسایی 52 ریال زیان در 6 ماهه، این سود را با تعدیل 18 درصدی همراه کرد و با کاهشی 9 ریالی ، 42 ریال در گزارش جدید براورد شد.

پتروشیمی شیراز نیز با انتشار گزارش عملکرد 6 ماهه سال جاری و مقایسه با گزارش حسابرسی نشده، با تعدیل منفی 15 درصدی همراه شده است.

به این ترتیب،"شیراز" با سرمایه 510 میلیارد تومانی، در پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری، سود هر سهم را 53 ریال اعلام کرده بود اما در گزارش جدید، این سود به 45 ریال کاهش پیدا کرده و 222 ریال زیان شناسایی شده است.

این شرکت بورسی در تیر سال جاری،در صورت های مالی سال گذشته زیان 129 ریالی پیش بینی کرده بود اما آن را با تغییری 180 درجه ای با یک ریال سود همراه کرد.

انتهای پیام