28 جایگاه سوخت دولتی از 41 جایگاه فروش رفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جعفر سبحانی درباره برگزاری مزایده فروش جایگاه های سوخت دولتی که عصر دیروز برگزار شد به ایرنا گفت: به طور میانگین برای هر جایگاه سوخت 8 پاکت پیشنهادی ارایه شده بود، البته برای برخی جایگاه ها 28 متقاضی وجود داشت و برای برخی دیگر نیز دو تا سه پیشنهاد ارایه شده بود.

وی افزود: بالا بودن حجم پیشنهادهای ارایه شده سبب شد تا برگزاری مزایده بیش از سه ساعت به طول انجامد.مجموع قیمت پایه ارایه شده برای این جایگاه های سوخت 115 میلیارد تومان بود اما استقبال خریداران و ارایه پیشنهادهای بالاتر سبب شد تا 28 جایگاه عرضه شده در مجموع 45 درصد بالاتر از قیمت پایه یعنی حدود 165 میلیارد تومان به فروش برود. البته برخی جایگاه ها حتی تا 5 برابر بالاتر از قیمت پایه آن به فروش رفت و برخی دیگر با اندکی تفاوت از قیمت پایه خریدار داشت.

این مقام مسئول درباره زمان تعیین تکلیف جایگاه های سوخت باقیمانده نیز گفت: علاوه بر 13 جایگاه باقیمانده، به همین تعداد نیز جایگاه سوخت در دست بررسی و قیمت گذاری است و انتظار می رود بار دیگر تا پایان سال این جایگاه ها به مزایده گذاشته شود. 100 درصد خریداران جایگاه های سوخت متعلق به بخش خصوصی بودند و نهادهای شبه دولتی و خصولتی ها به این مزایده ورود نکردند.

سبحانی افزود: از ابتدای تاسیس سازمان خصوصی سازی تا ابتدای دولت یازدهم حدود 19 درصد از واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی انجام شده اما در دولت تدبیر و امید سهم بخش خصوصی واقعی از واگذاری های دولت به 67 درصد رسید که با مزایده دیروز، این نسبت افزایش می یابد.

وی درباره اینکه کدامیک از جایگاههای سوخت عرضه شده خریدار نداشت، توضیح داد: نمی توان گفت جایگاههایی که خریدار نداشته مربوط به منطقه جغرافیایی خاص یا استان خاصی بوده بلکه حتی در تهران نیز از میان 6 جایگاهی که به مزایده گذاشته شد، یک جایگاه به تنهایی 14 پیشنهاد خرید داشت و یا در استان اصفهان از 8 جایگاه سوخت عرضه شده، سه جایگاه مشتری نداشت.

انتهای پیام