توزیع بنزین یورو ۴ در همه جایگاه ها اجباری می شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدا و سیما ، پریچهر قزلباش گفت: از ابتدای سال آینده 60 درصد و از اول فروردین 98 حدود 80 درصد جایگاهها مکلف به عرضه بنزین یورو 4 خواهند شد.در سال 1400 نیز همه جایگاه های عرضه سوخت فقط بنزین یورو 4 در اختیار خواهند داشت.

وی مهم ترین وظیفه سازمان استاندارد را تدوین استانداردهای ملی و مورد نیاز دانست و گفت: تا 10 سال پیش 8 هزار استاندارد داشتیم اما در این مدت 30 هزار استاندارد مهم نوشتیم که یکی از آنها درباره کیفیت بنزین توزیعی بود.برای گازوئیل استاندارد نوشته شده اما چون هنوز امکان تولید این فرآورده با استانداردها وجود ندارد، اجرا نمی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد از سال 92 و بر اساس تکلیف قانونی، نظارت‌های مختلفی بر روی جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) داشته، گفت: 30 شرکت از سوی سازمان ملی استاندارد، بر جایگاه‌های عرضه CNG و تجهیزات آنها نظارت دارند.سازمان ملی استاندارد ایران با اجباری کردن استانداردهای ملی که درباره جایگاه‌های تک منظوره و چند منظوره سوخت‌گیری است ، به حوزه نظارت بر اجرای استانداردهای جایگاه‌های عرضه سوخت CNG وارد شده است.

قزلباش تصریح کرد: این سازمان تاکنون به موضوع استانداردسازی 2400 جایگاه عرضه CNG ورود کرده‌ که البته این جایگاه‌ها به دلیل آنکه زیر نظر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است، وضع مطلوبی دارد و 1600 جایگاه اقدامات اصلاحی را انجام داده است.

وی تاکید کرد : جایگاه‌های عرضه CNG از 12 برند مختلف از جمله کشورهای آلمان، ایتالیا، کره جنوبی و غیره تجهیز شده‌ که دارای استانداردهای معتبری است اما وظیفه سازمان، یکسان‌سازی جایگاه‌ها از نظر استاندارد ملی ایران است.

قزلباش با اشاره به الصاق برچسب مصرف سوخت خودروهای سبک بنزینی تولید داخل گفت: بیشترین فراوانی مصرف انرژی در خودروهای داخلی در رده G دیده می شود.نظارت این سازمان بر خودروهای سبک بنزینی وارداتی نیز اعمال می شود که طبق بررسی ها بر روی 227 دستگاه خودروی وارداتی، 7 درصد در رتبه A هستند و 27 درصد آن در پایین رده G را به خود اختصاص داده اند که خودروهای رتبه پایین را بیشتر محصولات چینی تشکیل می دهد.

انتهای پیام