دلایل ورود شاخص بورس به کانال 90 هزار واحدی از نگاه نماینده مجلس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، زهرا سعیدی مبارکه با اشاره به ورود شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران به کانال 90 هزار واحدی به خانه ملت گفت: شاخص بورس از هفته گذشته در مجموع روند صعودی در پیش و دیروز بیش از 1000 واحد رشد داشته که نکته مثبتی می تواند باشد تا بخشی از نقدینگی مورد نیاز بخش تولید از طریق بازار سرمایه تامین شود.  

وی افزود: حجم مبادلات انجام شده در بورس و مثبت بودن بخشی از نمادها باعث شده تا تعداد متقاضیان خرید سهام با رشد روبرو شود که این موضوع در رشد شاخص بورس تاثیرگذار است.

این نماینده مجلس ادامه داد: افزایش قیمت دلار در رشد ارزش دارایی های شرکت های بورسی تاثیر گذار بوده و بدیهی است این موضوع در روند افزایش بهای سهام در بازار سرمایه، موثر بوده است.

سعیدی مبارکه اظهار داشت: اتخاذ تدابیر بانک مرکزی برای عرضه سکه طلا در بازار، بطور طبیعی باعث می شود بسیاری از کسانی که به قصد سرمایه گذاری اقدام به خرید سکه کرده بودند سکه ها را در بازار به فروش برسانند و حداقل بخشی از نقدینگی را وارد بازار سهام کنند.

وی گفت: توجه صندوق های سرمایه گذاری به سرمایه گذاری بیشتر در بورس نیز در رشد شاخص بورس موثر بوده،در هر صورت باید شرایطی فراهم کرد که بورس روند منطقی داشته باشد تا با رونق این بازار از رونق بازار سوداگری جلوگیری شود.

انتهای پیام