پیشنهاد جالب قطر به ایران ؛ حجم مبادلات را 5 برابر کنیم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمد شریعتمداری پس از دیدار احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی وزیر اقتصاد قطر گفت: مجموعه صادرات ایران به قطر در هفت ماهه گذشته نزدیک به 97 میلیون دلار و حجم قراردادهای تنظیم شده دو طرف در بخش خدمات فنی و مهندسی کمتر از یک میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط خاص منطقه، قطر بیش از هر زمان دیگری به توسعه روابط همه جانبه با ایران علاقه مند است.زیرساخت‌های خوبی در بسیاری از زمینه‌ها در قطر وجود دارد که برای توسعه روابط اقتصادی با جهان می توان از آنها استفاده کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: قطر در سال 2022 میزبان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال است که حجم قابل ملاحظه ای از صادرات خدمات فنی و مهندسی را به این کشور رقم می زند.به واسطه برگزاری مسابقات جام جهانی همکاری‌های مشترک در حوزه‌هایی مانند خدمات فنی و مهندسی می‌تواند افزایش یابد.

شریعتمداری ابراز امیدواری کرد با رشد 120 درصدی حجم مبادلات در چند ماه گذشته،دو طرف مبادلات را به صورت تصاعدی افزایش داده و به آمار بالاتری برسانند.

بن محمد آل ثانی نیز پس از این دیدار گفت: ایران نقش مهمی در رسیدن کالاهای دیگر کشورها از جمله ترکیه و جمهوری آذربایجان به قطر از طریق زمینی دارد.حجم مبادلات تجاری میان ایران و قطر رشد چشمگیری داشته و صادرات محصولات غذایی و ساختمانی ایران به قطر افزایش یافته است.

انتهای پیام