معاملات مسکن تهران 11 درصد بیشتر شد/ سهم ۴۷.۲ درصدی واحدهای ۵ ساله

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بانک مرکزی اعلام کرد: در آبان سال جاری تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ١٤هزارو ٨٠٠ هزار واحد مسکونی رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل 18.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این ماه متوسط قیمت خرید‌و‌فروش یک‌ مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های املاک شهر تهران،٤٨.٩ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ١٠.٩ درصد افزایش یافته است.

از مجموع ١٤هزار و ٧٦٤ واحد مسکونی معامله‌شده، واحدهای تا پنج سال ساخت، با سهم ٤٧.٢ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. سهم مذکور در مقایسه‌ با آبان ٩٥ بالغ بر پنج واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت شش تا ١٠ سال و بیش از ١٥ سال افزوده شده است.

در آبان سال جاری متوسط قیمت یک‌ مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده در شهر تهران، ٤٨.٩ میلیون ریال بود که در مقایسه با مهر ٩٦ و ماه مشابه سال گذشته به‌ترتیب ٢.١ و ١٠.٩ درصد افزایش نشان می‌دهد. در هشت ماه ابتدایی سال 96 نیز تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی تهران به ١١٣هزار و ٨٠٠ واحد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ٧.٧ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام