کانال جدید ۹۱ هزار واحدی شاخص بورس در برابر افت شاخص هم وزن

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاخص بورس که شنبه این هفته 4 آذر ، رکورد تاریخی 89 هزار و 500 واحدی 4 سال پیش را شکسته و برای اولین بار 90 هزار تایی شده بود، به روند صعودی ادامه داد و امروز هم وارد کانال 91 هزار واحدی شد اما افت شاخص دیگر نشان داد شرکت های بزرگ تا چه حد تعیین کننده هستند.

براساس این گزارش، در جریان معاملات امروز ، افزایش قیمت سهام شرکت های بزرگ فولاد مبارکه، گل گهر، سرمایه گذاری امید، چادرملو، پارسان، توسعه معادن و فلزات و فولاد خوزستان و اثر 169 تا 42 واحدی این گروه، منجر شد تا شاخص بورس با رشد 599 واحدی به راحتی خط مقاومت جدید دیگری را بشکند و وارد کانال 91 هزار واحدی شده و در عدد 91 هزار و 255 واحدی ثبت شود.

این رقم در شرایطی برای نخستین بار در عمر 27 ساله شاخص بورس ایران درج شده که شاخص کل هم وزن ( که از اسفند 93 بکار گرفته شده و اثر شرکت ها را بدون لحاظ کردن سرمایه و ارزش روز بازار ، به طور مساوی لحاظ می کند) با افت 4 واحدی روبرو شد تا بار دیگر مشخص شود شرکت های بزرگ گروه های فلزی ، معدنی ، پتروشیمی و... تا چه حد می توانند در سمت و سوی شاخص کل موثر باشند.

با این حال در شرایطی قیمت شرکت هایی چون هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ایران خودرو ، آپ  و... کاهش یافت که ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی به بیش از 364 هزار میلیارد تومان رسید و با معامله 1.3 میلیارد سهم به ارزش 283 میلیارد تومان، مشخص شد همچنان تعداد خوش بینان به آینده کوتاه مدت بازار بیشتر از دیگر گرو ها است.

انتهای پیام