دفاع معاون وزیر اقتصاد از اصل 44 : واگذاری شرکت ها منجر به نابودی نشده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، میرعلی اشرف پوری حسینی با اشاره به اینکه پس از واگذاری سهام شرکت های دولتی، توسط سازمان خصوصی سازی نظارت هایی انجام و واگذاری ها آسیب شناسی می شود، گفت: متاسفانه نه تنها در اذهان عمومی بلکه برخی خواص هم این‌گونه تصور می کنند که خصوصی سازی به نابودی شرکت ها منجر می شود.

وی افزود: تاکنون کارهای پژوهشی زیادی توسط این سازمان پس از واگذاری سهام شرکت های دولتی در زمینه آسیب شناسی واگذاری ها انجام شده است. به عنوان مثال در سال 95 دو گروه متخصص، خارج از بدنه دولت به ارزیابی شرکت های واگذار شده از جنبه های مختلف پرداختند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این کار پژوهشی 92 شرکتی که توسط سازمان خصوصی سازی به صورت کنترلی واگذار شده اند از نظر 7 معیار و 27 زیرمعیار مورد بررسی قرار گرفتند که نتیجه آن، برگزاری همایشی در مرداد سال جاری بود که در آن از شرکت هایی که رتبه برتر را در زمینه ارتقای معیارهای مختلف پس از واگذاری کسب کرده بودند، تقدیر شد.

پوری حسینی با بیان اینکه نتایج حاصله از این بررسی نشان می دهد در مجموع تحول مثبتی در شرکت های واگذار شده رخ داده،گفت: به عنوان مثال زمانی که این 92 شرکت را به صورت بلوکی واگذار کردیم مجموع افراد شاغل در آنها 109 هزار نفر بود که چند سال پس از واگذاری نه تنها مجموعه افراد شاغل در این شرکتها کم نشده، بلکه به عدد 113 هزار نفر نیز رسیده است.

انتهای پیام