مخالفت نماینده مجلس با تغییر مدیرعامل سایپا + مقایسه با ایران خودرو

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی ملکی درخصوص ثبات مدیریت در صنعت خودرو سازی به خانه ملت گفت: مسئولین به ثبات مدیریتی توجه ندارند، با توجه به مشکلات خودروسازی سایپا در حال حاضر در زمینه‌های پولی و مالی و وضعیت روبه بهبود آن طی سال‌های گذشته تغییر مدیریت توجیه نداشت.

وی با بیان اینکه این تغییرات در شرایطی صورت گرفت که وزیر صنعت طی سه ماه گذشته یک فرصت ملاقات به مدیرعامل سابق نداده بود، گفت: در این صورت قطعا گفته می‌شود در این تغییرات نگاه سیاسی وجود دارد و در انتخابات ریاست جمهوری این مدیر همراهی و کمک لازم را انجام نداده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در جلسه فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی از وزیر صنعت در این خصوص سوالی را مطرح کردم که هیچگونه پاسخی دریافت نکردم. ایران‌خودرو علی‌رغم اینکه بهترین بازار فروش را در پیکان داشت و بعد از خروج پیکان از خط تولید، پراید این جایگاه را در بازار کسب کرد، بعد از رشد سایپا در سال‌ ۸۵ یک فرد جوان در راس این خودروسازی قرارداده شد که تجربه مفیدی نداشت.

ملکی ادامه داد: این مسئله باعث شد تا مسیر رشد سایپا تغییر کند و در مسیر از دست دادن بازار، نقدینگی ومشکلات پرسنلی حرکت کند، به طور مثال بعد از سال ۸۵، پنج مدیر بر این مسند تکیه زده‌اند اما در ایران‌خودرو فقط  ۲ مدیرعامل تغییر کرد. ثبات مدیریتی در ایران‌خودرو باعث شده تا شرکت‌های ورشکسته و دارای مشکل زیرمجموعه سرپا بمانند،ثبات مدیریت بیشترین تاثیر را دارد و اگر تخصص نداشته باشند آسیب‌زا هستند.

انتهای پیام