علت تعلیق فعالیت یک کارگزار بورس اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان بورس در اقدامی جدید فعالیت کارگزاری پارس‌نمودگر را از دیروز 11 آذر تا اطلاع ثانوی تعلیق و اعلام کرد با توجه به نامه کانون کارگزاران و مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت این شرکت کارگزاری مبنی بر خرید اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس ایران تا اطلاع ثانوی تعلیق شد.

به این ترتیب این کارگزاری تا اطلاع ثانوی نخواهد توانست اقدام به خرید سهام و اوراق کند اما از امکان فروش برخوردار خواهد بود.

در این رابطه روح اله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزارن بورس درباره علت این تصمیم به بورس پرس توضیح داد: این تصمیم سازمان بورس که با پیشنهاد و نظر کانون اعمال شده مربوط به اعتبارات کارگزاری و با هدف جلوگیری از افزایش ریسک بود. چون اگر ریسک یک شرکت کارگزاری از حدی بالاتر رود،  می تواند بر صنعت کارگزاری و بازارسرمایه اثر منفی بگذارد.

وی ادامه داد: بعد از بررسی های کمیته تخلفات کانون و ارجاع به هیات مدیره، از سازمان بورس درخواست شد تا اقدام به تعلیق کارگزاری پارس نمودگر شود. در حال حاضر هم ، جلساتی برای حل مشکل با مدیران کارگزاری در حال برگزاری بوده و در صورت تضمین و رفع مشکل ، کانون کارگزاران از سازمان بورس خواهد خواست تا رفع تعلیق شود.

میرصانعی با اعلام اینکه زمان رفع تعلیق فعالیت کارگزاری پارس نمودگر مشخص نبوده ، در برابر این سئوال که بدهی و رقم اعتباری که این کارگزاری متحمل شده چه میزان است و آیا موضوع خرید و فروش سهام یک شرکت هم در تعلیق فعالیت نقش داشته یا خیر ؟ به بورس پرس گفت: از اعلام رقم  معذروم اما تعلیق فعالیت ربطی به خرید و فروش سهام ندارد و تنها ناشی از اعتبار است.

انتهای پیام