برنامه جدید روس ها برای ورود به بازار سرمایه ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا محسنی مدیرعامل و حسین فهیمی رییس هیات مدیره سپرده گذاری مرکزی در حاشیه اجلاس شرکت های سپرده گذاری درهنگ کنگ با نمایندگان سپرده گذاری مرکزی روسیه (NSD  ) دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار که به درخواست رسمی طرف روس برگزار شد، دو طرف راهکارهای آغاز همکاری های نهادهای فعال در بازار سرمایه دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

محسنی با بیان اینکه شرکت NSD تنها نهاد بازار سرمایه روسیه است که عملیات قبل و پس از معاملات را در این کشور انجام می دهد،گفت: روس ها، برنامه جامع و مدونی را برای حضور در بازار سرمایه ایران تدوین کرده اند تا هر چه سریعتر فعالیت ها را در این بازار آغاز کنند.

وی به فعالیت های گسترده شرکت سپرده گذاری روسیه در حوزه بین المللی به ویژه اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: این شرکت همکاری نزدیکی با یورو کلیر (Euroclear) در انتشار اوراق مختلف در قاره اروپا دارد که می توان از تجربیات این شرکت بهره برد.

محسنی افزود: در پایان این جلسه مقرر شد، کارگروه ویژه ای میان کارشناسان دو سپرده گذاری تشکیل شود تا دو شرکت، پروژه مشترکی را برای آغاز همکاری های دو جانبه تعریف کنند.

بنابراین گزارش،اجلاس شرکت های سپرده گذاری های جهان (WFC) و مجمع عمومی گروه شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه هفته گذشته به طور همزمان در هنگ کنگ برگزار شد و نمایندگان سپرده گذاری در این اجلاس ها حضور یافته و مذاکراتی را با نمایدگان یورو کلیر (Euroclear) و شرکت های سپرده گذاری روسیه، تایوان و کره جنوبی برای گسترش همکاری های بین المللی انجام دادند.

انتهای پیام